למה מי אתה, נסיך הנילוס?

 

המוסיקה האהובה עלי בעולם היא מוסיקה ערבית, רצוי מצרית. אין מחזה מרומם נפש יותר מלראות אותי שמחה ומשולהבת באוטו שלי, דוהרת בכביש החוף עם מוסיקה ערבית קצבית בוקעת מהרדיו-דיסק. כשיש התראות פיגוע והמשטרה מציבה מחסומים בכניסה לנתניה אני לא תמיד זוכרת להנמיך או לכבות את מעיין השמחה שמעביר לי את הזמן בפקק וזה כמעט תמיד גורם להם לעכב אותי, כן, אפילו בלונדה תמימה שכמותי, במחשבה שאני תיירת משת"פית שמסיעה מכונית תופת עבור איזה מחבל.

 

בדרך כלל משכנע אותם הטיעון שאם באמת הייתי משת"פית הייתי טורחת לשים צ'איקובסקי ברדיו דיסק, אבל הם, שהאמהות שלהם גדלו על אום-כולתום, תמיד מביטים בי, הרומנייה הדשנה, בחשדנות עצומה. לך תסביר להם שמקורות ריקודי הבטן הם דווקא הצוענים שבאו מהודו לאירופה וגדשו גם את רומניה והייתה לי אומנת כזו ונראה לי שהיא עשתה לי שריטה בינקות.

 

בתיכון בפתח תקווה ישבה לידי ערסית המונית חמודה כזו עם קול צרוד צעקני, ובכל פעם שמישהו הרגיז אותה, היא הייתה צועקת עליו: "למה מי אתה, נסיך הנילוס???" אז היום אני רוצה להכיר לכם את נסיך הנילוס האמיתי, הזמר הנערץ ביותר בעולם הערבי מאז פריד אל עטרש, חתיך הורס, שובר קופות ופייבוריט אישי שלי: עמר דיאב.

 

עמר המאמי הכוסון המדהים, אם כל הערבים באמת היו נראים ככה הייתה פה אורגיה במקום אינתיפאדה

 

עמר נולד בפורט סעיד במצרים לאב מנהל בכיר בתעלת סואץ וזמר חובב, שעודד את עמר לשיר. בגיל 6 שר בפסטיבל מקומי ששודר ברדיו וקיבל מתנה גיטרה מראש העיר. הוא לקח את הגיטרה החדישה והלך איתה לאקדמיה למוסיקה בקהיר. בסיום הלימודים הוציא תקליט ראשון שהפך להצלחה מיידית וכל 16 האלבומים שהוציא מאז הפכו לרבי מכר בעולם הערבי. הבנאדם הוא שלמה ארצי ומעמדו מעולם לא עורער למרות שיש מספיק זמרים שווים בסצנה (ואל תדאגו, גם אותם תכירו בקרוב אצלי…).

 

עמר היה האמן הערבי הראשון שעשה וידאו קליפ, הוא הזמר הייצוגי של מצרים בכל אירוע בינלאומי ולאחר הופעתו בטורניר הכדורגל האפריקאי ששודר ב-CNN, החל לקבל הזמנות להופעות בכל קצוות העולם. ב-1993 שיחק גם בסרט ערבי בשם "גלידה" בתפקיד הראשי, כשלצידו עומר שריף האגדי והזכור לטוב מסרטי יום שישי בצהריים (אנא?? מישמומכין, מישמעול! בחשתינק אאווי אאווי, אינתי טלעאת, טלעאת טלעאת! וכד').

 

כיום יש לו מספיק בטחון כדי לערבב סגנונות בצורה אמיצה. באלבום האחרון שלו allem alby שיצא ממש עכשיו, אפשר לשמוע השפעות של טראנס נחות בשלווה ליד השפעות פריד אל עטרשיות, והוא מגדיר את המיינסטרים מחדש כל הזמן וגם משנה לוק מתקליט לתקליט. לאחרונה אפשר לראות אותו מתנוסס על פרסומות פפסי ברחבי העולם הערבי.

 

התלבטתי עם עצמי איזה שבועיים מה מתוך סך הכול המוסיקה המדהימה שלו אני משמיעה לכם ככה בתור התחלה מאד רכה של מסע לנבכי המוסיקה הערבית, מגוון ועדיין מייצג. אז אני שולחת אתכם כרגע לשני כיוונים שונים באישיותו של נסיך הנילוס שלי מתוך שניים מאלבומיו החשובים ביותר:

 

מתוך האלבום Aktar Wahed היה להיט רחבות ריקודים בעולם הערבי ומדגים את השילוב האולטימטיבי בין מקצבי טראנס רכים למוסיקה ערבית קלאסית. פגז של שיר. ותעשו לי טובה תקשיבו עד הסוף, שירים ערביים זה דבר מתפתח…

 

  •  Tammaly maak  (זה לא עובד כלינק ישיר לקובץ אז לחצו שוב על שם השיר, מספר 2 באלבום)

שיר הנושא של אלבום באותו השם, שיר שקט מצמרר, מתאים מאד לריקודי בטן עם צעיף ולי אישית נראה מתאים מאד שעמיר בניון יעשה לו גרסה עברית בדחיפות.

 

אם אהבתם, יש ימבה עמר דיאב בקזאאה…. בשבועות הבאים נלך קצת יותר פנימה להארד קור, בינתיים, עינטוז נעים.

 

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • יורם בר  On 29 ביולי 2003 at 12:03

    זה לא מתקבל על הדעת שתאהבי מוזיקה ערבית.
    זה גועל נפש מוזיקלי.
    איך בכלל אפשר לאהוב דבר כזה?

    חבל באמת שעדיין לא עצרו אותך

  • אלה  On 29 ביולי 2003 at 12:20

    את גדולה(שלא להוסיף כוסונית מדהימה ממש מאמי( ואם רק מאוד נהנתי ממך עד היום , אז מהיום אני מעריצה.

  • כרמל  On 29 ביולי 2003 at 12:21

    נראה לי כיף להיות שנויה במחלוקת 🙂

  • אלה  On 29 ביולי 2003 at 12:22

    נ.ב
    בעלי שאל האם יש אינתיפאדה כי הערבים מכוערים?

  • כרמל  On 29 ביולי 2003 at 12:26

    תארי לך היו בעזה כמה צאצאי עמר דיאב כאלה ובצה"ל רמטכ"ל הומו? לדעתי מזמן היה שלום סוער.

  • עידן  On 29 ביולי 2003 at 13:06

    את יודעת מה? את צודקת במאה אחוז!
    אני עוד זוכר איך התחלתי לשמוע מוסיקה ערבית. הלכתי לפסטיבל הסרטים בחיפה ובתוכניה תפס את עיני סרט לבנוני, לא רק שהסרט היה מצויין אלא שגם נתפסתי ברזי המוסיקה הערבית. אלי אישית מדברת יותר מוסיקה אינסטרומנטלית אך אני יכול להתענג גם על קלאסיקות אום כולתומיות.
    יופי של טור!

  • איתן כספי  On 29 ביולי 2003 at 20:16

    "רומניה דשנה"… גדול! הצעה לשיפור: קבבונית (מיטיטי?) עסיסית.

    כמו כן, לאור הצטיינותך בתרגום ערבית לעברית כתובה – אבקש רשימה נפרדת לגמרי שבה תחזרי, אך תרחיבי – פרק שלם של הסרט הערבי של יום שישי. יהיה שוס. אילליכה!

  • פורל קפוא  On 29 ביולי 2003 at 20:20

    איך, איך, איך את מעזה להשוות או אפילו להזכיר באותו משפט, באותה פיסקה, באותו אתר, את אהובנו פריד אלאטרש יחד עם הקציצה עמר, שדומה באופן חשוד לטומי לפיד. אופס, ליאיר אריסון? ומי אמר לך שהרמטכ"ל סטרייט? ואגב, אחלה לינק זה, למזיקה

  • כרמל  On 29 ביולי 2003 at 20:26

    איזה כיף שאתם בעניינים. פורל, צריך להתחדש, אי אפשר להשאר במצרים של שנות ה-30. מבטיחה בשבילך הכרות גם עם מישהו שיותר מזכיר את סבא עטרש, מוסיקה מדהימה בסגנון "סעידי", מכיר את חכים? בקרוב אכתוב כאן עליו.

    איתן – זה רעיון מצויין לכתוב משהו על סרטי יום שישי העניין הוא שהמדיום מגביל אותי. בזה אני הכי טובה בעל פה. אני עושה חיקויים הורסים של סרטי יום שישי, שווה קריוקי-סטנד אפ. לא עובר ברשת, לצערי. אבל אני אחשוב על זווית אחרת להתקפת הנושא.

    עידן – תהיהי פה גם קצת מוסיקה לבנונית בשבועות הקרובים.

  • איתן כספי  On 30 ביולי 2003 at 0:39

    כרטיס קול, מיקרופון ותוכנת הקלטה קלילה (בד"כ מתלווה לכרטיס הקול) – ויאללה, יש לך מייד קובץ משה פרח 3 להעלאה לאתר (במגבלת הנפח הקיימת אולי תצרכי לדחוס ב-ZIP) או לקאזה.
    את תהיי אום כולתום הישראלית (את הדשנות, כאמור, כבר יש לך). את תהי אום ויסמן.

  • פורל  On 30 ביולי 2003 at 1:24

    שמת לב איך כל האשכנזים (את מרוקאית, תירגעי) התחילו כאילו לאהוב את אם כלתום כזה?

  • כרמל  On 30 ביולי 2003 at 2:44

    למרות שצריך קובץ וידאו לראות אותי מחקה כראוי סרטים ערביים.
    פורל – תעלה על הגריל ותזהר מהסכין המרוקאית שלי. אתה לא יודע שהרומנים זה המרוקאים של האשכנזים? אני רק בטעות לא יוצאת צפון אפריקה, שהרי מבחינת האוכל יצאתי מרוקאית ומבחינת המוסיקה יצאתי מצרית. וזה לא התחיל אצלי בקטע האופנתי כאילו, זה מאז ומתמיד והריקודי בטן החריפו את המצב. 🙂 אבל אני דווקא לא חובבת כולתום ועטרש כל כך. אני אוהבת מוסיקה חדשה יחסית.

  • Rogatka  On 30 ביולי 2003 at 7:23

    לא הבנתי.
    תשקלי את:
    א. האופָציה?
    ב. תשקלי את הקובץ ואם לא יהיה כבד מדי אז תעלי? (תעל, תעל!)
    ג. פורל? מה?
    בכל אופן, "איתן אני אשכול" זה משהו שדוד בן גוריון אמר פעם ללוי שקולניק. קראתי באיזה ספר.
    מכירה את ראש הנקרה? אני עכשיו עם ראש הנקרע. והכל בגללך.

  • Rogatka  On 30 ביולי 2003 at 7:51

    התבוננתי היטב בנסיכ(ת) הנילוס
    עברתי על פורל
    שכתב על קציצה.
    והמקלדת התמלאה לי בריר.
    איך אני מנגב את זה?!
    פיתה תתקבל בברכה.
    תודה שלום.

  • ravit  On 30 ביולי 2003 at 10:41

    לקחתי נשימה ארוכה והקשבתי, כמו שביקשת עד הסוף ובסבלנות.
    מוזר, אבל… ממש נהניתי.
    אחרית הימים כבר כאן

  • פורל  On 30 ביולי 2003 at 17:58

    את בסדר את

  • nashbell  On 2 בספטמבר 2003 at 3:09

    בחדר צ'ט שלי בתוכנת הפאלטוק כמעט נוצרה תקרית דיפלומטית כאשר מצריים ששמעו את הגירסה העברית לשיר הזה טענו שאנחנו הישראלים לא רק שגזלנו לערבים את האדמות אלא גם את התרבות שלהם. הגירסה העברית שהשמעתי להם מבלי לדעת שהמקור מצרי היתה של אורנה ומשה דץ עם השיר אתה בליבי. מאז אני כבר מכיר את עמר דיאב ובעקבות חיפוש בגוגל גם מצאתי את הכתבה שלך 🙂 יפה מאוד

  • דודו  On 9 בספטמבר 2003 at 10:49

    אני מעריץ לזמר הזה כמה שנים – אני מת על הקול המלאכי המדהים שלו – יש לי במחשב הרבה חומר עליו > כל השירים שלו מאז שנולד ועוד הרבה
    שמעתע כמה גרסאות מהשירים שלו – אצלנו בארץ – גם בהודית -בספרדית – בפורטוגזית – ארגנטינית – יפנית
    אם מישהו צריך משהו עליו אז תיצרו קשר

  • שמעון  On 8 בפברואר 2004 at 18:52

    שמעתי שיר של עמר דיאב ורציתי לדעת אם יש למשהו את מילות השיר WALLA ALA BALLO של דיאב (אשמח לקבל גם תרגום בעברית) ?

  • מעריצה  On 8 באפריל 2004 at 17:46

    גם אני מתה עליו!
    יש לו קול מהמם ושיקים יפים, ולדעתי כל מי שלא אוהבת מוזיקה ערבית – מפסיד!

  • vinus  On 29 באפריל 2004 at 12:24

    לדעתי יש הרבה מאוד ערבים יפי תואר אבל עצם העובדה שהם ערבים אנשים ממעיטים בערכם
    חוץ מזה המוזיקה הערבית היא מספר 1 בעולם כולו

  • שיבה  On 12 במאי 2004 at 21:13

    צודקים,מוזיקה ערבית היא באתמ עולם ומלואו של קסם
    הנה שיר שאני אוהבת
    [audio src="http://arabrap.arcilon.no/arabrap-mp3/ArabRap-Joker_Su.mp3" /]
    קוראים לו MIM MIM

  • נועה  On 11 ביוני 2004 at 11:33

    עמר דיאב זה שיא הפופ הקיצ'י והלא מעניין, לעניות דעתי הבלתי נחשבת כמובן.
    מה דעתכם על זיאד רחבאני?? הרי לכם מוסיקאי אמיתי, וגם מילות השירים שלו מטפסות קצת מעל "אני מתגעגע אליך" "את ממיסה אותי" "עיניים כפרה נשמה את האחת והיחידה" וכו'.
    אני, אגב, מחפשת בנרות מוסיקה ערבית טובה – אבל לא יודעת לאן לפנות…
    עד כה גיליתי את אילהאם אל-מדפעי שהוא נחמד למדי… עמר פארוק… שכל רקדנית בטן בטח כבר מכירה… ואהבתי מאוד את הביצועים של ג'ורג' סמעאן וסאלם ג'ובראן לשירים של האחרים רחבאני (דיסק בהפקת אהוב בנאי, מומלץ בחום)
    למישהו יש רעיונות?

  • אנא  On 26 ביוני 2004 at 22:05

    חמדתי, יש לך שיבושי תפיסה עמוקים באשר לתרבות הערבית בכלל ולשפה הערבית בפרט.
    בכל הטורים שלך אין מילה אחת בערבית שנכתבה נכון.
    כאילו, לא כדאי שקודם תלמדי קמצוצון על השפה הערבית?

    כאילו זה די מביך, שאת רושם "פריד אל עטרש" מאיפה זה בא?
    יקירה, יש לומר:
    פריד אל אטרש.
    אין צורך להוסיף כל ע' ור' לכל מילה כדי לשוות לך צליל ערבי

    זה פשוט לא עובד ככה
    ולמה אני בכלל טורח לכתוב לך

    כי בסה"כ האתר די חביב, ומשתדל מאד
    אבל לא פחות חשוב, יש לשמור על עקרונות בסיסיים תקינים.
    ושפה נראה לי יסוד לא רע בשביל ההתחלה
    מה את אומרת?

  • spotlight  On 1 בספטמבר 2004 at 13:52

    רוצים שירים .. מלים … תמונות ??
    הנה אתר באנגלית שהוא העולם של עמרו דיאב באיטרנט
    ואם רוצים עזרה ממני אז לפנות באימייל
    הנה האתר

    http://www.amrdiabworld.com

  • שבע  On 26 בספטמבר 2004 at 17:10

    שלום לכולם
    אני מעוניינת להוריד מוסיקה בערבית מאתר לא מוצפן. אם למישהו יש מושג אני אודה על האינפורמציה

  • רמי מיפו  On 8 באוקטובר 2004 at 12:04

    לכל המעוניינים בהורדת שירים בערבית ליצור קשר אני מוכן לעזור בכל הקשור
    rame_789@hotmail.com

  • שימון  On 5 בנובמבר 2004 at 22:01

    אם זה נכון הצורה של האדם מעידה על קיומו ועל מעמדו הזונות הרוסיות לא עובדות במקצוע שלהם. אז צריך לחזור במלה שלך: "עמר המאמי הכוסון המדהים, אם כל הערבים באמת היו נראים ככה הייתה פה אורגיה במקום אינתיפאדה"
    לחזור כמה מאות שנים אחורה לראות מה הם הערבים ולראות מה הם עשו ומה הם גילו את הבסיס של רוב הדברים שעומד ומתפקד בהם העולם… לא להעלב…זה מציאות…אז לתקן..

  • murad2004  On 12 בדצמבר 2004 at 18:08

    הי לך רומנית כוסונית באמת כל הכבוד לך שאת מחבבת את הזמר הזה אבל שאלה לי אליך האם את מבינה מה הוא אומר

  • כרמל  On 12 בדצמבר 2004 at 19:00

    לא, אני לא ממש מבינה מה הוא אומר. אבל מה הוא כבר יכול הלגיד? כל שירי האהבה האלה אותו דבר, אני מתחברת לתדר של המוסיקה. מה שכן, אני מתכוונת ללמוד הקיץ ערבית בברליץ,זה יושב לי על הלשון השפה הזו אני מאמינה שתוך חודשיים אני מברברת שוטף.

  • פשי  On 28 בדצמבר 2004 at 14:59

    היכן אפשר לאתר את השיר "לינדה לינדה" ואת המילים של השיר?

  • מתה עליך  On 10 בפברואר 2005 at 15:20

    מתה עליך עומר דיאב , אתה מספר אחד בעולם

  • סוליקה  On 2 במרץ 2005 at 22:14

    היי שמי סוליקה אני ראפרית ומחפשת מילים לשירי אהבה של אום כולתום בעברית להקליט שיר ראפ-רגאיי
    את יכולה לעזור לי אשמח לשמע ממך

  • ויו  On 16 במרץ 2005 at 1:29

    אני מציעה לכל אותם משמיצי מוסיקה ערבית ועמר דיאב בפרט..להתחבר לאוזניות ולהקשיב לשירים היותר שקטים שלו.
    אא'דוני..זה שיר אדיר.
    למרות שאני מאוד אוהבת את השירים הקצביים שלו גם.
    ואני חשבתי שהראל מויאל קצת דומה לו חיצונית ואולי הוא היה מתרגם את אחד השירים שלו, ואולי גם עושה כמה גוונים בשיער כמוהו..חחחח בצחוק.

  • elad NYC  On 24 במרץ 2005 at 23:39

    I cant believe it!
    I am not the only one!!
    he is great and tamally maak is just one of the beautiful songs I know.
    very nice.

    elad.

  • שריף  On 29 במרץ 2005 at 23:33

    מאוד רציתי לחזק את דברייך …….

    והוא באמת המלך של הזמר הערבי !!

    ולכל אלה שלא אוהבים אותו ……… אין מה לעשות !!

  • לירן  On 4 באפריל 2005 at 13:49

    חשבתי שאני היחידה שמוצאת את שיריו של דיאב ממש יפים ונעימים לאוזן… כנראה שטעיתי. שמחה לראות שיש עוד אנשים שאוהבים את השירים שלו 🙂

    אני ממש אוהבת השיר "אמריין" (שזה בעצם "קמריין"- שני ירחים שהם העיניים של האהובה שלו)…

    🙂

  • לירן  On 4 באפריל 2005 at 16:57

    מי שרוצה תרגום של השירים המוכרים שלו, אני יכולה לעשות את זה. לתרגם 🙂
    לא, אני לא דוברת ערבית מבית, פשוט למדתי 🙂

    מי שרוצה מוזמן לפנות אליי במייל.
    לבינתיים תהנו משיריו המקסימים …

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 7 באפריל 2005 at 12:46

    חבר'ה אני חולה על מוזיקה בערבית ומחפש כבר הרבה זמן אתר להורדות כי בקזזה לא הולך לי, אז אם מישהו יכול לעזור לי מיידית אני אודה מאוד.

  • כרמל  On 7 באפריל 2005 at 22:53

    http://www.mazika.com צריך להירשם אבל זה חינם

  • מיכאל  On 13 באפריל 2005 at 17:53

    לכל חובבי השירה הערבית אין מה לומר השירים של אום כלתום זה השירים הכי טובים יותר מעמר דיאב וחבל שהיא לא חיה היום

  • מוראד  On 8 ביוני 2005 at 21:47

    רציתו לגיד לכל מי שלא אוהב את עמרו דיאב אפילו אם הייתם אוהבים אותו הוא לא ממש מחבב אותכם כמו שאני אוהב את שלמה ארצי והוא ממש לא מחבב אותי

  • מוראד2  On 8 ביוני 2005 at 21:59

    רוצים לראות פרםומת של דיאב עמ גינפר לופז כנסו לאתר http://www.diabians.net ותראו דברים מפתיעים ואני פונה אל הרומניה תאמיני לי את לא הפסדת בבחירה שלך כי אני מגיל 10 מכור לו

  • רביע  On 25 ביוני 2005 at 19:56

    http://mazika.com/en/Singer_albums.aspx?SingerID=25

    חברה אני רואה שאתם מעוניינים במוסיקה ערבית ובעמר דיאב.

    בבקשה תקבלו בכיף האתר

  • רביע  On 25 ביוני 2005 at 20:03

    http://mazikana.com/
    האתר הזה באנגלית
    תיכנסו לאתר הזה תיכנסו לאות A, תיחפשו
    Amro Diab ותורידו בחינם.

  • שירלי  On 16 ביולי 2005 at 15:52

    אני מחפשת שיר שקט מהמם שלו, שאין לי מושג איך קוראים לו…. הורדתי הרבה שירים שלו אבל כמעט כולם היו קצביים…
    מישהו מכיר שירים שקטים שלו? בבקשה בבקשה, אני ממש רוצה למצוא את השיר הזה….

  • הילה  On 23 ביולי 2005 at 18:55

    היי אם תוכלי לעזור לפרסם איפה אפשר להוריד שירים נוספים של דלידה (כלמה חילווה) אני ממש אודה לך …….הילה

  • כרמל  On 23 ביולי 2005 at 20:41

    תעיפו מבט שמאלה, בלינקים תחת "בית בית" יש אתר להורודות מוסיקה ערבית. ההרשמה חינם ויש שם הכל. מספיק לשאול על זה בתגובות.

  • האגאה3  On 15 באוגוסט 2005 at 22:46

    בקרוב אלבומ חדששששש לעמרווווו דיאאאאב 31-8-2005 http://www.amrdiab.ca

  • האגדה3  On 15 באוגוסט 2005 at 22:54

    שירלי שלום אני יכול לעזור לר למצוא שירים שקטים של עמרו דיאב כנסי לאתר http://www.6rb.com אבל האתר בערבית תצטרכי להסתדר יש כמעט את כל השירים שלו

  • מיכל  On 25 באוגוסט 2005 at 11:47

    אשמח לקבל אתרים להורדת שירים בערבית

  • טל  On 25 בנובמבר 2005 at 17:08

    אני חייבת לציין שאני מאוד אוהבת את השירה הערבית וביוחד את השירים של עומר דיאב
    לדעתי הוא זמן ממש טוב ויש לו שירים ממש יפים ונוגעים ללב
    אשמח לקבל כתובת של מועדון מעריצים אם יש ופרטים נוספים על הזמר

  • גלית  On 20 בדצמבר 2005 at 13:53

    אני מאוד אוהבת את עמרו דיאב, וגם את ננסי אג'רמ, היא גדולה מהחיים

  • Rustom  On 23 בדצמבר 2005 at 14:29

    עכשיו בחנויות "קאמל קלאמאק" האלבום החדש של מלך המוסיקה הערבית עמרו .פשוט מאוד פצצת השנה 2005 .הכליב יהיה השיר "וימאלו" שיר רומנטי רגוע ושורף הוא צולם בפאלירמו באיטליה וישודר בתחילת ינואר . האלבום יצא לפני שבועיים והוא מועמד לפרס "וורלד אוורד" הבין לאומי למוסיקה בלוס אנג"לוס .להזכיר שעמר דיאב לקח את הפרס הזה פעמיים.פעם בשיר "נור אלעין" שמייקל ג"קסון היה מתחרה לאותו פרס והפסיד. ופעם בשיר "וולא עלאבאלו" בשנת 2001. ליתר בירור על שירים והופעות שלו בעולם תצרו קשר.>>> אני פגשתי אותו מקרוב והצתלמתי איתו במלון מובמפיק בים המלח בירדן בשנת 2000 שהופיע שם רק לשעתיים אבל את הקסם שלו מקרוב לא אשקח כל חיי

  • טל  On 10 בינואר 2006 at 17:49

    אני מחפשת בנרות אתר של הורדת שירים וקליפים של עומר דיאב
    אשמח אם משהו יוכל לעזור לי

  • גלית  On 16 בינואר 2006 at 15:17

    לטל
    האתר הרשמי של עומר דיאב הוא
    http://WWW.AMRDIABWORLD.COM
    שם אפשר להוריד גם שירים,גם וידאו ותמונות
    האתר הוא באנגלית
    גלית

  • mo3az  On 7 במרץ 2006 at 0:28

    i love amr diab & israel
    http://www.amrdiabworld.com

  • פאהד  On 7 ביוני 2006 at 1:24

    אני חבר טוב של עומר ואתם לא יודעים מי זה עומר אני מכיר את כול הסיפור שלו ומי שרוצה לדעת אני מוכן לספר לו

  • בטי  On 29 באוגוסט 2006 at 2:39

    קודם כול אין על מוזיקה ערביתתת וזה לא קשור לנושאים פוליטים בתור אחת שנפגעה קשה בפיגוע אני שומעת רק מוזיקה ערבית ועמר דיאב הוא מדהים עם קול מהמםם תורידו תשיר שלו עם אנה ויסי חלק יוונית חלק ערבית שיר מדהים!@#

  • טל  On 6 בספטמבר 2006 at 17:17

    אין כמו המוסיקה של עומר דיאב
    הוא זמר בין הכי טובים שיש

  • אורי  On 24 באפריל 2007 at 3:57

    לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא את הזמר המושלם יש לכם במדינה הזאת את עופר לוי עם קול אדיר ומלאכי עם יכולת קולית שיכולה לפוצף מוניטורים וגוון קול אגדי . לקח את רוח ים של עומר דיאב חברכם ועשה אותו הרבה יותר מרגש

  • טל  On 1 במאי 2007 at 20:32

    עומר מופיע אולי גם באזור סיני לפמעים ??
    אשמח לדבעת עם קיים רעיון כזה או שיש הודעה על הופעה שלו שם
    אם משהו יודע משהו מוזמן בבקשה להודיע

  • אליאן מאור  On 18 ביוני 2007 at 12:55

    מי שלא שמע מוסיקה ערבית לא שמע מוסיקה מימיו מילים כמו שלהם שום תרגום לא יספק אז במקום להסתייג מהמוסיקה הזו תגידו שאתם לא מבינים אותה זאת לא בושה לא להבין אבל בושה לא להודות בזה ולידיעה כללית כנסו לאתר panet ותראו קלאסה מה היא ומי שלא יסכים איתי שיקפוץ

  • דני  On 20 ביולי 2007 at 1:44

    את השיר לינדה לינדה אפשר להוריד מ

    http://www.zaidal.com/229/Syria_Homs/topic/2589-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%A7%D8%AC-%D9%84%D8%A7%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%8A%D8%A9-%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85%D8%A9.html

    בערבית כתוב: جوزيف نمنم ليندا

    צריך ללחוץ על הכפתור הימני של העכבר ואחר כך לבחור ב save target as

  • סשה  On 23 ביולי 2007 at 17:39

    מוזיקה ערביתת זה כוללל הנשמה! אניי יודעת מה זה טוב כי אני מסתובבת עם ערבים וישלי ילד מערביי ואני חייה בכפר ערבי ומי שיש לו עם זה בעיה צריךך פשוט לסגור ת'עין שלו ולהסתובב!

  • ערבי ערבי ערבי  On 29 באוגוסט 2007 at 0:27

    מי אמר לכם בכללל שזה שלומי ארצי שלנו(הערבים)אתם טועים חברה אם יש לנוו זמר באמת כרא אז כן אתם יכולים להגיד שזה שלומי ארצי שלנוו חחחח אבל זהה עומר של עולם הזמר ידפוקיםםםם תבינוווו אין תחליף ואין כינוי ואין מתחרהה אז תשמרו את הארצי הזהה לאלה ששומעים ברמות כארותת ואגב זה לא הכי תותח שלנווו אז מה נעשה עם ארציי מימילה אני לא שומיע לו בכל זאת תתקפלו מעניין הזמר חחחח ביי מסטוליםםםםםםםםםם

  • אליאן מאור  On 10 בספטמבר 2007 at 17:45

    לערבי ערבי ערבי, כמו שאני יהודיה ושמרתי על שפה מכובדת בתגובה שלי על מוסיקה ערבית כפי שאתה רואה למעלה (אם אתה רואה משהו בכלל) אז אני מצפה שתכבד אותנו בכתיבת התגובה שלך מילים כמו שאתה משתמש בהם כלפינו הן שמובילות את העם שלנו למצב המגעיל שלנו ביחסים בין שני העמים אז תרגע קצת וחבל כי מוסיקה זה האמצעי התמים ביותר שיש בעולם בכדי לקרב בין אויבים קח לתשומת ליבך ואם תגיב שוב בדיבור מגעיל כזה ומעליב אני יודעת להחזיר ואפילו בכואב יותר תשמע שיר מרגיע עכשיו ותרגעעעעעעע!!!יום טוב

  • מאיר  On 25 ביוני 2008 at 1:31

    בישמעל כתוב "פרא אדם".קודם ה"פרא לפני ה"אדם" והמבין יבין

