נסיכת חיזבאללה עם מוטיבים מה-IRA

 

חשבתם ששכחתי את פינת הגעגועים לסרט הערבי של יום שישי? סדרת החינוך למוסיקה ערבית עדיין בעיצומה. אמנם עשינו קצת הפסקה לצרכי ראפ-רגאיי קובני, אבל הבסיס שלנו במזרח התיכון. מוסיקה ערבית וריקודי בטן הם אצלי בנשמה, לא יעזור. אפילו בשנה הזו שאני לא נושמת מלחץ בעבודה, אני מרגישה שאני חייבת לעצמי להמשיך את התחביב הזה ויהי מה, כי זה עיסוק שהוא גם ספורט אירובי, גם מחטב, גם קצת יוגה-מזרח תיכונית וגם עושה טוב על הנשמה. אבל בגלל שמורתי הנאווה והמדהימה, יפעת, בהריון מתקדם, אמשיך ללמוד עם ידידתה, רקדנית בטן מוכשרת וידועה בשם פיפי נס, כבר החל מהשבוע הבא.

 

אז לקראת חידוש הסלסול בקרבי, הייתי רוצה לחרוג ממנהגי לעסוק בגברתני המוסיקה המצרית ולהצפין לביירות, כדי להכיר לכם את ג'ניפר לופז של המזרח התיכון, הזמרת הלבנונית, נלי מקדסי.

 

האמת היא שאני לא יודעת כלום על הביוגרפיה של נלי וחשבתי שהאינטרנט יעזור לי, אבל נראה שהרוב המוחץ של המעריצים שלה עסוק בירי קטיושות על הר דב ואף אחד לא טרח לכתוב עליה משהו ברשת.

 

אני נורא אשמח אם מישהו ימצא לי קצת פרטים עליה, בואו נעשה את זה אינטראקטיבי, אתגר לחיילים, מה אתם אומרים?

 

בינתיים היא תמשיך להיות מסתורית ומפתה עבורנו ונסתפק בחוויה של תמונות ושירים. מה שמיוחד בעיני בשירים שלה זה השילוב של המוטיבים האיריים, למרות שזה לא אפייני לכל השירים. השיר שבזכותו הכרתי אותה הוא הלהיט ההורס, המפיל והגדול ביותר בכל הזמנים – shouf el ein, תסתכל על העין, או משהו כזה… למרות שגם נאווי נאווי (ואני מניחה שהכוונה לא למועדון הצלילה) לא רע, ושווה לשמוע גם את הלהיט החדש במצעדים הערביים Shabki shanooha. רק תזכרו שגם פיירוז, האישה והאגדה, הייתה לבנונית.

 

יא אללה, אני חייבת כבר להגשים את הפנטזיה של ללמוד ערבית כמו שצריך, ממש חורה לי שאני לא יודעת מה המשמעות של המוסיקה שאני אוהבת, אם כי אני מוכנה להתערב שהכול על אהבה. כמיטב המסורת של פינת הגעגועים לסרט הערבי של יום שישי, נקנח בקליפ הוידאו של Shouf el ein.

 

תזכורת והשלמות למצטרפים המאוחרים: כבר הכרנו את עמר דיאב, חכים, אחאב טאופיק והישאם עבאס.

ואפרופו הישאם עבאס, הוא שוב התפרץ בלהיט היסטרי שכל עזתי מזמזם בעת שהוא מערבל חומרי חבלה. האזינו והתאהבו ב"fainoh", איפה הוא, הרינגטון החדש שלי באורנג'. ויש גם קליפ לא רע.

 

שבת שלום ואילליקה!

 

הידעתם? גם למצרים יש פרוייקט כוכב נולד, לא פחות מעצבן, והם כבר בעונה השנייה… 

 

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • ולרי  On 31 באוקטובר 2003 at 15:15

    סטריאוטיפיים כאן היום: הלבנונים עסוקים בירי על הר דב, העזתים מערבלים חומרי חבלה.
    מה הטעם להתפאר בחיבתך למוסיקה ערבית (בקטע של "תראו כמה שאני מולטי-קולטורלית" עלק) אם כל הדיון שלך לוקה בסטריאוטיפים גזעניים?

  • כרמל  On 31 באוקטובר 2003 at 15:16

    גם את זה איבדנו במדינה הזו? 🙂

  • ולרי  On 31 באוקטובר 2003 at 15:17

    זה פשוט לא מצחיק. מצטערת.

  • כרמל  On 31 באוקטובר 2003 at 15:20

    אבל תקשיבי למוסיקה – מה דעתך?

  • ולרי  On 31 באוקטובר 2003 at 15:25

    שאני לא מקשיבה? דווקא מקשיבה.

  • ולדימיר  On 31 באוקטובר 2003 at 16:16

    וחרא של סרטים. אבל לפחות לא היו פה השוואות לנאצים. סחטין

  • אלף  On 1 בנובמבר 2003 at 0:52

    ולרי וולדימיר מה אכלתם הבוקר?
    קמתם על הצד הלא נכון של הגדר?
    יש לכם מעצור בטנק?
    קחו את החיים בקלות.
    אנחנו גולית הם מחבלים ועכשיו רק צריך להוציא משחק "זהה את המחבל ופוצץ אותו עם מסוק" לפלייסטישן שתיים והכל יהיה בסדר.
    כן אני יודע אנשים מתים גם בת דודתי עליה השלום.
    אבל עם כל הכבוד לכל רבי המכר שמנסים למכור לי את הכאב (ערוץ שתיים הממשלה) כדי להשכיח לי את העולם אני נהנה עדיין מהמחשבה שהעולם מצחיק אז צוחוקים.
    ואני שמח שכרמל גם חושבת ככה.
    ולא ולדימיר אנחנו לא שומעים מוזיקה ערבית בשביל להיות פוליטיקלי קורקט.
    יש כמה אנשים בעולם שמעריכים מוזיקה כשהיא מוזיקה. וגם הרמוניה או סולם עם סילסול הוא מוזיקלי.
    וכן לפעמים טוב.
    לא חשובות הדעות שבמילה אם אתה לא מבין אותה.
    ועוד דבר קטן די להיות מה שאתם מטיפים לכרמל לא להיות !
    כן.
    זוכרים את המילה?
    גזענים.
    אני מצטער אם אני מטיף ומתנפל אבל מה לכם לחשוב עלי כמתנפל לאחר התנפלות מצידכם?
    וכרמל תמשיכי לעדכן אותנו כי זה אחלה 🙂

  • ולרי  On 1 בנובמבר 2003 at 21:20

    פעם האחרונה שבדקתי, זו מדינה חופשית.
    לא, לא קמתי על הצד הלא נכון הבוקר. גם לא אתמול.
    העולם שלך אולי מצחיק. תצחק עד שתכאב לך הבטן.
    כרמל התבטאה בצורה גזענית ומקוממת – זכותי להתקומם.
    אם זה לא נראה לך, אל תקרא.
    ואפרופו גזענות: הפוסל במומו פוסל. זה גם אפרופו התנפלות.
    (אה, ועוד משהו: והתגובה של ולדימיר היתה די לא לעניין).

  • אלף  On 2 בנובמבר 2003 at 2:34

    על איזה מום את מדברת?
    אני אמרתי שאני מתנפל כי התנפלתם לא הסתרתי או פסלתי את ההתנפלות פשוט הסברתי את עצמי.
    אני חושב שזכות כל אחד להביע את דעתו על האחר אבל לזכור את זווית הראיה ואת העובדה שהיא שלו ולא של האחר ולהפך.
    אני בסך הכל קמתי לעזרתה של כרמל בתור אחד שכבר קורא פה הרבה זמן ומכיר בערך (חושב שמכיר) את מה שנכתב ומאיפה זה מגיע.
    ולשימחתי מעבר למקריות כרמל רחוקה עשרות מונים מהטרמינולוגיה הגזענית. אם יש משהוא שהיא לא זה חסרת טולרנטיות בצורה גזענית.
    אז תני את הספייס גם שאת מתקוממת, כי זה מגיע לאחר כמו שזה מגיע לך.
    מרחב הטעות של האדם הוא מה שנותן לו להיות אדם.

  • כרמל  On 2 בנובמבר 2003 at 23:10

    מזתומרת איפה אפשר לשמוע? מילות שם השיר מהוות לינק לקובץ אודיו….

    ולכל השאר, די נמאס לי להסביר את עצמי ולהתנצל על כל דבר. זה הסגנון שלי, זה סתמי והומוריסטי בעיני, מי שלוקח את זה נורא קשה שיחייה עם זה וזהו זה. אני פה כדי לכתוב מה שבא לי. אם הייתי צריכה להתחשב בכל העולם ואשתו הייתי כותבת בהארץ.
    אילליקה.

  • גיא  On 4 בנובמבר 2003 at 16:31

    אלף היקר (זה על שם דמות הטלוויזיה האהובה משנות השמונים אגב? או שזה סתם בסגנון השב"כ (האהוב גם!!)) – עד כמה שאני זוכר מוסיקה ערבית (לפחות מסורתית – ברור שיש פופ בערבית היום) לא מבוססת על הרמוניה אלא היא מונופונית.

    אני סתם מנסה לעצבן. התעוררתי לא טוב היום, אני מודה.

    ולגבי ההומור – אני אישית נגד טאבואים ואין לי בעיה עם שום הערה ואני אפילו לא מבין מה זה אומר "פוגע ברגשות" (מישהו מוכן להסביר לי?) אבל זו באמת רתוריקה מעניינת שמצביעה על הלך הרוח שלנו. וכרמל היא בסדר, היא יודעת שזה לא באמת. ואני גם לא חושב שיש מישהו בקהל שעשוי לטעות ולהאמין שבאמת לבנונים כולם יורים על הר-דב, או שערבים שותים דם של מתנחלים. אבל זה די מצחיק שזאת הקונוטציה הראשונה. הסברת המלחמה עושה את עבודתה נאמנה.

  • חזיז ורעם  On 7 בינואר 2004 at 8:38

    על פיירוז

  • חזיז ורעם  On 7 בינואר 2004 at 8:47

    את המאמר ראיתי שהזכרת אותה

