לטוס אל-עלי

שדה התעופה של אדיס אבבה, פברואר 2000

הבחנתי בו בעליה למטוס של Ethiopean Airlines בדרך הבייתה. מטוס לבן, נקי לגמרי, בלי שום סמל או סימון, פרט לכיתוב הדק, החובבני הזה: EL-ALI. חשבתי לתומי שזו דרכה של "אל-על" להתחפש למטוס תמים וצנוע יעני מבחריין, כשהיא מבקרת בחשאי שדות תעופה סמי-עויינים. באינטרנט מצאתי בדיעבד שמדובר בחברת תעופה איזוטרית בשם סנטה קרוז אימפריאל, של אנגולה או של ליבריה, לא הצלחתי להבין, אלו לא בדיוק מדינות עם אתרי אינטרנט שוקקים. אבל מה שברור זה שמדובר במטוס רוסי עתיק מסוג אנטונוב 12, שמשמש בעיקר לטיסות מטען, כך שאפסו סיכויינו לטוס אל-עלי.

מודעות פרסומת
Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • ערן  On 21 בינואר 2004 at 20:01

    באמת סליחה, אבל אנטונוב 12 זה לא. אנטונוב 12 הוא מטוס עם מנועי מדחף שנראה ככה:

    (באדיבות פדרציית המדענים האמריקאית). אפשר לראות שלאנטונוב כנף גבוהה בעוד למטוס שלפנינו כנף נמוכה. גם כל המבנה של הזנב ורמפת ההעמסה (שיש לאנ-12, אבל אין למטוס שבתמונה) שונה.
    אז מה זה כן? אישית זה נראה לי כמו 737, אבל אל תתפסו אותי בברית המילה.

  • כרמל  On 21 בינואר 2004 at 21:17

    זה מה שהצלחתי להבין על האל-עלי והקישור שלו לאנטונוב:

    http://www.oldprops.f9.co.uk/Antonov%20An12%20Census.htm

    http://aviation-safety.net/database/operator/airline.php?var=1536

  • גדי  On 22 בינואר 2004 at 13:05

    מאוד סביר שצילמת 737, גם בגלל הזנב וגם כי זה מטוס הנוסעים הנמכר ביותר בעולם, ואפשר למצוא אותו בכל חור וחברה כמעט (גם המטוס המצרי שהתרסק היה 737).

    http://www.airliners.net/open.file?id=486706

%d בלוגרים אהבו את זה: