אשר יגורתי בא לי

ואולי, עמוק בתוך כל יהודי יש תמונת-מקור גנטית של דרמה והיסטריה שצפה על פני השטח במצבי חירום. יש בה תכנותים של "אמרתי לך" ו"הקם להורגך השכם להורגו" ויש בה את הקורבנות הזו של היהודי שתמיד יהיה נרדף והוא כבר מיואש ולא מאמין שאי פעם יהיה לו שלום ושקט נפשי. וזה מושך אש. על אילו דברים כבר ויתרתי לגמרי בחיים האלה ואני מזמינה הרס מתמיד שלהם בכל פעם שהם מנסים להיווצר? הצד השני של המטבע הזו הוא, שכאשר יש כמה רגעים של שקט אנחנו נכנסים לשאננות ורוצים מאד להאמין לכל חזון, מעדיפים לא להסתכל בכלל על הרע האפשרי, לא לראות את הנולד, כי כמה אפשר. ונראה, שאפילו המודיעין, העין השלישית של המדינה הזו, לא באמת מסתכל למציאות בעיניים. 

ואז המציאות מכריחה אותנו להסתכל. אבל גם אז לא נסתכל לאיפה שראוי להסתכל, פנימה, אלא נחפש את האשמים בחוץ ונצפה על כל זה בטלוויזיה. האם אני היחידה במדינה שלא פתחתי אותה מאז שהכול התחיל? מספרים לי שנסראללה מהפנט את הצופים כמו חלילן את נחשיו, והפיצוצים בשני הצדדים כל כך אסתטיים. אילו אנרגיות ביקום ניזונות מאתנו עכשיו? גורמות לאדרנלין הזה של מ-ל-ח-מ-ה, מדביקות למקלט (מעניין שהמילה מקלט-TV receiver ומקלט-shelter, זהה בעברית) ולכל פיסת מידע, שמזינה איזה צורך מוזר בדראמה פנימית, מנערת את השגרה מתרדמתה באופן שנדמה כי ייחלנו לו בסתר ליבנו.

אני חשה אשמה קלה על הריגוש המעורר והמנכיח הזה. זה באמת שלי, זה? אני לא בהסכם עם זה. אבל אני אמשיך להסתכל על איפה זה בתוכי ומה זה עושה לי שם, כי זו המלחמה היחידה שיש לי באמת.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • איריס  On 16 ביולי 2006 at 14:53

    הנה הכשל.
    מאיפה זה מגיע ?
    המודיעין זה העין השלישית ?
    כבר עדיף להגיד שהרבנים הראשיים זה העין השלישית אם אלה הברירות שאת מציבה.
    מה עם "הסופרים והמשוררים שהם העין השלישית"
    לא יותר טוב ? ניראה לי שהמשוואה הזו אובדנית

    אוי ואבוי

  • כרמל  On 16 ביולי 2006 at 14:55

    במובן שהוא אמור לראות את הנולד בתחום הבטחוני. ולראות את הנולד אינו ביטוי מיסטי, פירושו להעיז להתבונן ולחקור באמת, לא לשקוע בפילטרים ונרטיבים שונים.

  • איריס  On 16 ביולי 2006 at 17:01

    בעיה מרכזית של קהילית המודיעין שאכן החלו הם לחשוב בטעות שהם האורקל מדלפי וממונים על חיזוי העתיד כמו אחרון הקוראים בקפה.

    לעניין הזה יש השלכות כל כך חמורות שאין לי חשק להיכנס לזה עכשיו, אולי פעם אחרת.
    בכל מקרה אם סובכת בעניינים האלה מתוך תמימות, כדאי לקפוץ בהזדמנות לאתרים העוסקים בניצול רוחני ופסיכולוגי על ידי הצבא, כולל בתחום העין השלישית וכל כיוצא באלה
    יש אתרים העוסקים בתמיכה בקורבנות ושורדים של פרוייקטים כאלה המפרטים את הנזקים ואיך אפשר להתגבר עליהם.
    אם לא רלוונטי לך, אולי לאחרים שיקפצו לפוסט הזה.

  • הצבנ"ע  On 16 ביולי 2006 at 18:55

    שמעי, אני מעריץ אותך.
    אני משתדל, אבל לא מצליח במאת האחוזים.

  • דורון ממילאנו  On 16 ביולי 2006 at 23:34

    הקפדה על עברית נכונה לא תזיק…
    ברכות

  • ELN  On 22 ביולי 2006 at 17:14

    הקפדה על עברית לא תזיק, אבל היא לא רלוונטית כששפת האם שלך היא לא עברית אלא ישראלית 🙂

    אני גם לא פתחתי טלוויזיה, פשוט כי אין לי. והיא לא חסרה לי. אבל כן פתחתי אינטרנט, וזה מעל ומעבר עבורי. כלומר, אני מנסה לקרוא מדי פעם גם קצת אתרים מחו"ל, כי אין ספק שהתקשורת הישראלית לא מציגה את התמונה כפי שהיא. היא מוזנת גם מהמודיעין הישראלי (גם בדברים שהיא לא מספרת לנו, היא מוזנת ע"י הצנזורה הצבאית), ואתרים מחו"ל לא.

    בדיוק היום תהיתי עם עצמי מתי CNN יחליטו שהגיע הזמן להוריד את המלחמה מהכותרת הראשית הקבועה שלהם, באתר.

    (בטח התכוונת שמקלט ומקלט נכתבים אותו דבר. זו לא אותה מילה)

