מים

במהלך הצום, חשבתי המון על מים. רוב הגוף כמו רוב כדור הארץ עשויים ממים. לא סתם אומרים "מים חיים", אולי זה מים=חיים. הם שקופים וניטראליים אבל באים בהמון צורות ומתמירים חומרים שהם באים איתם במגע וככה פתאום יש לנו קפה ומרק וכאלה. ואין דבר חי או צומח שאין בו קצת מים, כאילו זה חיות הכול. לא סתם אומר אלוהים בתנ"ך "אהיה כטל לישראל". זו הדרך בה אנו מתקיימים, מופע האנרגיה הבסיסי של היקום הזה. 

בהומיאופתיה גילו את איכות המים כמדלל מעצים של קורטוב חומר פעיל כי הם בעצם לוקחים על עצמם את האיכות שלו, כמו מן או טופו. יש לי את הספר "מסרים מהמים" של  ד"ר מסארו אמוטו, שמראה כיצד מים מתגבשים בצורות אחרות לגמרי, הרמוניות ולא הרמוניות בהתאם לאנרגיה של השפה שמופנית אליהם, אהבה או שנאה (ותחסכו ממני את הביקורת על שיטותיו המדעיות, גם הלינק ששמתי מסכים אתכם, לשיטות המדעיות יש את המגבלות שלהן, לכן הן לא האורים והתומים שלי בשום דבר, אני מעדיפה להתנסות בעצמי ואם משהו עובד לי אני לוקחת). ביום כיפור יצא לי לקרוא קצת פרשנויות על טקס השקיית האישה הסוטה במים המאררים ופתאום הבחנתי שהאיכות המאררת ומערערת של אותם מים, נוצרת על ידי העובדה שהכהן כותב קללות על מגילה והקללות נמחקות במים ונספגות לתוכם. האישה הסוטה בעצם שותה מים מקוללים, מים שמגיבים לאנרגיה של האותיות ואולי מתגבשים בצורה לא הרמונית שמזיקים לשותה אותם. אולי זה לא רק קטע פסיכולוגי, אולי הם ידעו משהו על מים שאבד לנו, שהאנמן ממציא ההומיאופתיה וד"ר אמוטו גילו מחדש בדרכם. 

ואולי בגלל זה יש הבדל לא ברור בין מזון שבושל באהבה או על פס ייצור תעשייתי. ואולי המצווה לברך על מזון ועל מים ביהדות אינה תרגול של מודעות בלבד אלא גם דרך "לטעון" את המים באיכויות הרמוניות לנו? ואולי, כל הסיפור הזה של מים קדושים עם מים מהברז זו לא שרלטנות, וכל אחד מאיתנו יכול לייצר לעצמו כוס מים קדושים: לברך את המים בריפוי ואיזון ורוגע, לשים על הבקבוק פתק עם המילים הללו ולגלות שזה פשוט עוזר? וואו. אני רואה ימים שאינם בגדר מדע בדיוני שבהם לא יהיה עוד מקום למקצועה המופלא של חברתי רחלי, כי לא צריך להשיג יסוד יקר של חומר פעיל וכל אחד יכול ליצור לעצמו תרופה הומיאופטית באמצעות הייצוג בשפה. והנה מחשבה עוד יותר מרתקת: האם ייתכן שפלאצבו עובד לפעמים לא בגלל האמונה הפסיכולוגית של החולה אלא בגלל המחשבה שמוקרנת אל המים או אפילו קרבתם של המים לתרופה שכן עובדת?

אולי יום אחד הקשרים האלו יהיו ברורים מאליו במדע. בינתיים, אני הולכת לשים מילים מגניבות על המיני-בר שלי. עוד מישהו מוכן לנסות בבית לאורך זמן ולספר לי? (רק לא לשתות קללות בבקשה ואחר כך להאשים אותי! רק ריפוי וברכה, טוב?)

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 12:48

    את הצחוק על הנושא כבר מיציתי מזמן.
    את מציעה סוג של חשיבה חיובית, וטוענת שאולי היא יכולה להשפיע על ההתנהגות ועל קבלת ההחלטות מצד אחד, ועל ההרגשה הסובייקטיבית מצד אחר (בדומה לתפילה).
    את לא טוענת בינתיים טענות כמותיות.
    מפתה לחשוב על דוגמאות נקודתיות ובלתי מבוקרות: על תוצאות עבודתו של השף חיים כהן, שהוא אדם מלא אהבה, ולעומת זאת על מפעל מזון שמפלה על בסיס גיל (פרטים שמורים במערכת)

  • כרמל  On 3 באוקטובר 2006 at 12:55

    אני מעלה את האפשרות שאולי זוהי אחת מהאיכויות של המים וישנן ראיות שזה היה ידוע בעבר. נסי, מה אכפת לך. מכסימום סתם שתית הרבה מים.

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 13:29

    זה בעייתי. מצחיק אותי לנסות. זה קל וזול ואני לא מאמינה שזה יכול להזיק. אבל אם במוקדם או במאוחר יקרו בחיי פריצות הדרך המיוחלות או אף מעבר להן, איך נדע שזה בזכות הפרוצדורה עליה את ממליצה?
    ואיך לא אחשוב על עצמי מה שהייתי חושבת על מישהו אחר שהיה מנסה?

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 13:34

    ?

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 14:00

    אם משלמים למשתתפים

  • כרמל  On 3 באוקטובר 2006 at 14:05

    הציניות אולי תראי את מה שאני מנסה לומר לך בפעם השלישית… המיקוד הוא בתכונה אפשרית של המים. לא בחשיבה החיובית שלי ולא בחומר אחר כדוגמת פלסטיק. מגוון קצות חוט מעניינים מובילים למים כחומר שתופס איכויות שונות באמצעות שפה שמופנית כלפיו או רצוי אף באה במגע איתו (נראה לי שזה יותר עוצמתי להכניס את האותיות ממש למים בצורה כשלהי). למה להאמין כאפשר להתאמן ופשוט לנסות? אני מתכוונת לנסות. אם אצליח לרפא את עצמי מאיזו שפעת או סתם חולשה באמצעות מים שאטען בחיות ומרץ או בריאות ואיזון, ממש לא יזיז לי אם יהיה ספק שאולי משהו אחר שעשיתי גרם לזה. 🙂

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 14:15

    לשים במים פיסה של קליפת לימון בצורת האות יו"ד בכתב?

  • כרמל  On 3 באוקטובר 2006 at 14:20

    יוד כלשעצמו? אולי אם תעשי עליו כוונות או תחרטי עליו מילה טובה. תסתכלי רגע שוב בסוף הפוסט, הוספתי עוד משחבה על אפשורת האפקטיביות של פלאצבו בגלל העניין הזה… נראה לי שעליתי פה על משהו! 🙂

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 15:38

    שחשיבה חיובית פועלת דרך המים, המהווים את הגשר הנסתר בין גוף לנפש.
    יש גורסים שכשמתעמלים, מתפנים חומרי הפסולת מהנוזל הבין-תאי ביתר יעילות, כלומר סביבת המים משתנה.

  • בוןבון  On 3 באוקטובר 2006 at 15:38

    את מוזמנת להאמין במה שאת רוצה, אבל כזה גיבוב של ממבו-ג'מבו כבר מזמן לא קראתי.

    "ואולי" "ואולי".

    "ואולי בעצם כאשר מקרבים מים אל חולה סרטן, הסרטן נורא נבהל מהמים. ואולי בעצם המילה סרטן היא היפוך אותיות של המילה נטרס שזה בעצם בגימטריה 751 שזה פחות 350 שווה מים. ואוו! אני חושב שעליתי על משהו".

  • כרמל  On 3 באוקטובר 2006 at 16:01

    סוד. ועדיין לא הוקדשו מאמצים מדעיים למצוא את אופן פעולתם שמהם נובע כוחם הברור לכל. מדענים רבים מנסים לבדוק בשיטות מדעיות הקשרים שמוצעים על ידי מנהגים עתיקים יותר ואני לא מבינה מה הבעיה בכל השאלות וכיווני החשיבה שאני מעלה כאן.

    עד כאן לתגובה הרצינית לעניין עבור כל הבונבונים, הבבונים ושאר המטקבקים בסגנון הזה. התגובה היותר נאותה היא דווקא תזכורת שאתם בבלוג ולא באתר של הלאנסט. ואין לי מושג איך נקלעת לפה אבל אני אומרת לך בכנות שאין לך בשביל מה לחזור, זה מה שקורה בבלוג הזה ואם זה נראה לך שטויות אני אשמח להמליץ על בלוגים רציניים יותר 🙂

  • בוןבון  On 3 באוקטובר 2006 at 16:33

    אני מבין שרק מי שאומר לך "ואוו כרמל, איזה דברים חכמים כתבת" – רק הוא מוזמן? ומי שחושב שמה שכתבת הם דברי הבל – לו אסור להתבטא, כי זה לא בלוג בשבילו והוא בבון? במקרה הכי גרוע הוא יכול ללכת "כי זה לא האתר של הלאסנט" אבל שלא יעז להביע את דעתו.

    וואלה, איזו רוחניות מקסימה. ד"ר בלוג עאלק.

    בקיצור, את לא מחפשת תגובות למה שאת כותבת, את מחפשת מועדון מעריצים.

  • שושי  On 3 באוקטובר 2006 at 17:24

    תתייחס לתוכן כמו למד"ב ואתה מוזמן (לא שיש לי סמכות) לתת לדימיון שלך להשתולל.
    הוכחות מדעיות יגיעו פעם או לא.
    בינתיים אפשר להתייחס לדברים כמו למשחק.

  • כרמל  On 3 באוקטובר 2006 at 21:52

    אני מתייחסת רק לתגובות ביקורתיות ומתנגדות שהן ענייניות, לא מרושעות ולגלגניות. לאלה אין מקום כאן. ואם חשבת שרוחניות זו מילה נרדפת לפראיירים אידיוטים שיחבקו אותך כשאתה יורק עליהם, טעית. ובאופן כללי, הגיגים, שאלות וכיווני מחשבה כמו בפוסט זה ראויים ליחס קצת יותר משועשע. התגובה שלך היהת כאילו שכתבתי מאמר מדעי, זה היה קצת מצחיק.

  • בוןבון  On 3 באוקטובר 2006 at 23:44

    את מציגה עבודות ורוצה שנתייחס אליהן ברצינות. למה? למה בדיוק מישהו צריך להתייחס אליהן ברצינות? כי את חושבת שזה יעשה לו טוב או בגלל שאמרת שזה כדאי שנתייחס אליהן ברצינות?

    אם את רוצה שנתייחס אליהן ברצינות, אדרבא, בואי תברכי מים ונשים אותם מתחת למיקרוסקופ אלקטרוני ונראה מה קורה למולקולות כמו השרלטן שציטטת.

    אם זה יעבוד, אני מוכן להתנצל כבל עם ועולם. אם לא, אז למה בדיוק צריך להתייחס אליו או אלייך ברצינות? כי לא כתבת מאמר מדעי? רק מי שכותב מאמרים מדעיים צריך לכתוב דברים רציניים? ואם מה שאת אומרת – עזוב אותך זה לא רציני – אז הרי זה בדיוק מה שכתבתי.

  • כרמל  On 4 באוקטובר 2006 at 0:16

    ואף כתבתי שאני לא מתכוונת להתייחס כרגע לטענות המדעיות נגד אמוטו. ואגב, אתה יכול לראות גם בלינק אצל רחלי טענה מדעית לסיבה שמתודולוגיה מדעית כל הזמן מפספסת את ההומיאופתיה, למשל. אבל העניין בפוסט הזה היה הרהור של יום כיפור בעקבות צמא למים, קישורים בין דברים, שאלות למחשבה, קצת שעשוע, בייב, זה באמת לא הלאנסט פה! אתה יודע מה? בוא נתפייס, תציץ לפוסט הבא על פרוייקט החיבוקים שלנו וקבל חיבוק וירטואלי.

  • תמי  On 4 באוקטובר 2006 at 17:14

    משהו דומה בקשר למים ואיך הם מושפעים מרגשות. ראית?
    אני חולקת איתך את חוסר האמונה בעיוור במדע המערבי הנורמטיבי ואת פתיחוץ המחשבה לגבי מה שמעבר לו.
    ולמה את טורחת להתווכח עם כל השושיים והבונבונים האלה? פשוט תמחקי אותם. הם מביאים אנרגיות שליליות לבלוג שלך ומרעילים את המים (:

  • כרמל  On 4 באוקטובר 2006 at 17:27

    על חשיבה חיובית. לי ירד איזה אסימון דווקא בגלל טקס השקיית הסוטה היהודי. לכי תדעי מה המדע עוד יגלה על איכויות המים. שושי בסדר וגם הבונבון יהיה בסדר. אני מוחקת רק רשעות נטו ובכל זאת היה לו שם טיעון ענייני לצידו אז לא מחקתי. אנשים מבלבלים בין אי הסכמה ללגלוג אולי ננסה להדגיש את ההבדל הזה.

  • אהבה ואור  On 30 בינואר 2007 at 12:00

    ושס"ה גידיי שכך הוא. כל מה שניזון מאהבה, אור ושלווה – צומח, גדל ומתפתח. כך זה מימים ימימה ואין צורך להוכיח. כך בחיי ובכל מציאותי.

  • מיטל  On 26 ביולי 2007 at 9:36

    להצליח בכוח המחשבה החיובית

    בהקשר של הנאמר להנאתך מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, ביקורת, דפוסי התנהגות, חשיבה, התמודדות, בטחון והערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.

    http://eip.eliadcohen.com

