גורו גורו

אני תוהה כמה מכם חשופים לז'אנר המוסיקלי של מוסיקת פרינג' ניו אייג' אתנית-ישראלית. לא רק שאין כל כך דיסקים בנמצא, אבל גם אין בנישה הזו מספיק מודעות אינטרנטית לשים דברים במיי-ספייס. הלייבל המרכזי שמנסה להפיק דיסקים ללהקות הללו הוא פריימרי מיוזיק של סוזי רוגובין, שאם לא שמעתם עליה כדאי להאזין למוסיקה שהיא עצמה עושה. הלהקות הדי אלמוניות בתחום מופיעות לייב בעיקר בבית הודייה וניתן לפגוש אותן גם בפסטיבלים כמו סגול או באשראם במדבר.

אם יש משהו משותף ללהקות הללו זה שכל אחת בדרכה הייחודית מנסה לטפל לפעמים בטקסטים מהמקורות ומהתפילות, כחלק מהעיסוק של השירים במסרי הניו אייג'. מי שרוצה לחוות הופעה שהיא סוג של מחרוזת תפילות בלחנים מקסימים מרחבי העולם של מיטב המוסיקאים מהנישה הזו, שיחפש הופעות של "דיוואן הלב" שפשוט מבצעים את זה, או שיבואו פעם למעגל/פסטיבל לב טהור לשמוע את שמעון לב טהור. אומרים לי שאפשר להתקל בשני האחרונים גם בערוץ 24. סגנון המוסיקה הזה מזכיר מאד את עולם הפייטנות מהבחינה שבו לא תמיד ברורים הקרדיטים למלחינים ואולי בגלל זה לא ממש יוצאים דיסקים בתחום וזה נשאר בתחום המסורת שבעל פה בהופעות.

בינתיים אני רוצה לנצל את הבמה הפרטית שלי כדי לקדם קצת את אחת הלהקות הפופולאריות בנישה הזו פשוט בגלל שהם חברים שלי, קבלו את להקת גורו גורו, שם אירוני שיוסבר ע"י החברים עצמם עוד רגע קט. במרכז הלהקה נמצאים שלושה טיפוסים ססגוניים ששייכים לאותה משפחה אבל בזה מסתכם הדימיון ביניהם: שנטם, אור ופליזה זוהר. איתם מנגן אחד מנגני כלי המיתר המוכשרים ביותר בישראל, ניצן פרי, שמחזיק בהרכב אתני נוסף בנישה שנקרא "יוסף ואחד". שירם הקצרצר "הזולה של באהולה" היה הפתיח של סדרת "היהודים החדשים" של ערן סבג בערוץ 8, ולגבי שאר השירים, רציתי שתתרשמו ממגוון הסגנונות אז עשיתי סרטון קליפים מההופעה האחרונה שלהם ב"הודייה". אבל, אור היה חולה וצרוד, הסאונדמן היה חדש וגרוע והיה חושך מצרים. נסו בכל זאת לקלוט את הפוטנציאל…?

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • ליאור  On 14 בנובמבר 2006 at 0:00

    אני בכל זאת נהנתי.
    קלטתי את הצרידות אבל לא היה לי נעים להגיד משהו על הסאונד, עכשיו זה מסביר את זה.

    (:

  • לי עברון-ועקנין  On 14 בנובמבר 2006 at 11:18

    לשמוע כמו שצריך, אבל אם ניצן פרי מנגן אתם הם בטח טובים 🙂

  • שי  On 14 בנובמבר 2006 at 12:40

    עושה איתם עוול (נו אופנס לכל מיני עורכות וידאו מתחילות שאולי היתה להן יד ביצירת הוידאו הספציפי הזה, הא?)

    נהניתי ממש. ואפילו מצאתי את עצמי במשך רוב ההופעה בעבודה פנימית/מדיטציה עצמאית עוצמתית במיוחד.

    אחלה מוזיקה. נכנסת עמוק, אם נותנים לה.

    ואם אפשר, ציטוט קטן לסיום מ"הזולה של באהולה:

    "אומרים שישו הלך על המים בקלות, זאת אפשרות.
    אומרים שמוחמד המריא אל-על על סוס, בלי היסוס. אומרים שהבודהה ישב ללא נוע תקופה…

    מתי נלמד לראות שהרגע הזה, זה מה שקורה?"

  • MarryJane  On 16 בנובמבר 2006 at 1:59

    מקסים! באתי בגישה צינית והופתעתי. עושה הרגשה נורא חמה.

  • ניבה  On 1 באוגוסט 2007 at 2:20

    אני שמעתי את השיר בפתיח של היהודים החדשים ואמרתי לעצמי שאני חייבת לברר מי שר את זה ומה עוד הם שרים.

    המון פוטנציאל!

    מי שאהב אותם לדעתי יאהב גם את יצחק פוקס למרות שהוא חרדי בטקסטים, אז הטקסטים קצת שונים.

