מחקר בלוגים

אני בדרך כלל לא מערבבת בין הבלוג הזה לבין בלוג הדוקטורט שלי בישרא, מתוך הנחה שמי שנושא הבלוגים מעניין אותו עוקב גם שם. כשיש לי משהו קצת יותר רחב להגיד על תרבות אינטרנט הוא בדרך כלל הולך לנרג' או נכנס גם פה. ובכל זאת, בא לי לספר גם לכם שהשתתפתי לאחרונה בכנס דוקטורנטים חוקרי אינטרנט בבר אילן וטענתי להגדרה יותר אינטגראלית של בלוג שמצריכה פלורליזם מתודולוגי בחקר האינטרנט, כתבתי את עיקרי הדברים גם בנרג', זה קיבל תגובות מאד אוהדות בכנס.

לפני כמה שבועות העלתי לכותרות נושא שעבר גם לעיתונות והתפשט בבלוגיה לגבי סוגיית הפרסום והפרסום הסמוי באמצעות בלוגים  (הדיון בתגובות ובטראקבקים מומלץ מאד) ובעקבותיו הוזמנתי לפאנל בנושא בועידת ישראל לעסקים הקרובה, ויש לי הרבה מה להגיד בנושא. אמרתי חלק גם כאן ואני עובדת על כתבה רחבה יותר שאני רוצה לתת לגלובס שתפתח את הכיוון הזה ותביא עוד סיפורים ודוגמאות. לצורך העניין ראיינתי טלפונית השבוע את חואן מאן, האיש שהחל את קמפיין החיבוקים העולמי. מסתבר שהכל בחיים שלי, אישי או מקצועי הופך בסוף להיות קשור… זה דווקא מגניב. חיים אינטגראליים או לא? (במאמר מוסגר: התחלנו לחבק מחוץ לת"א, היה לנו מדהים בשישי האחרון בלב יפו, הצטרפו אלינו הפעם גם הרב אוהד אזרחי ומשפחתו ואורי צ'צ'יק האחראי על הבלוגיה בתפוז, שגם צילם היילייטס בוידיאו וכשנערוך סרט חדש תקבלו אותו. בקרוב אנחנו בשדרות, תעקבו בטור השמאלי אחר העדכונים)

אמש התפרסם המאמר הראשון שלי באנגלית בכתב עת לענייני מחקר תרבות, שהקדיש גיליון נושא לחוקרי אקדמיה שהם בעצמם בלוגרים ולבירור נושא הבלוגינג. מלבד תיאור סטיטיסטי, היסטורי ופרקטי של ישרא, טענתי לחשיבותן של ההחלטות הטכניות הפשוטות ביותר שנלקחות לגבי בלוגים (או כל יישום אחר למעשה) ולקשר ביניהן לבין התרבות והז'אנרים שמתפתחים מאוחר יותר. נגעתי בזה בצורה זהירה וראשונית בלבד כי אני לא רוצה לבזבז בשלב הבוסר את האמירות החזקות שלי שראויות לבמות אקדמיות שוות יותר, אבל כתבתי גם על זה כמה מילים בבלוג הדוקטורט. הנה הקישור לגיליון הנושא, אני ממליצה לקרוא (מלבד המאמר שלי כמובן) גם את המאמר המעולה של דנה בויד ואת זה של הבלוגרית/חוקרת האיראנית:

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • עזי  On 26 בנובמבר 2006 at 7:53

    הזוהי התחלה של קריירה מופלאה?

  • כרמל  On 26 בנובמבר 2006 at 11:11

    גם באקדמיה, כמו בחיים, הראש שלי כבר טס קדימה ל-700 כיוונים עוד לפני שדבר אחד מוצה ונעשה, ככה שנראה מה יצמח מזה. ד"ר בטוח יהיה ופרקיו יהפכו למאמרים. אולי אפילו יבקשו ממך להיות קורא אנונימי שלו, מקווה שאתה מתכונן נפשית לתת לי 100 🙂

