לא מסודרים

חברים אמרו לי שכדאי לפתוח את הטלוויזיה בשביל "מסודרים". ראיתי אתמול את הפרק השני. מביך זו לשון המעטה. דימוי הגבריות הישראלית מיוצג ע"י ארבעה טיפוסים שכל אחד לוזר בדרכו הייחודית ואין מצב במציאות שהם הצליחו לצלוח יום לימודים בפקולטה למחשבים. השיא היה, כשהנורמלי לכאורה מביניהם, עומד מהצד ומצחקק כשהאידיוט שבהם קונה נערות מברזיל שיקשטו את ביתם בסביון (זו הוצאה מוכרת תחת ריהוט גן, הוא מסביר) ומושיט להן חוזה שמנחה אותן לבלות את כל היום בבריכה, ורק אחת מהן יכולה לנוח מול הטלוויזיה (למי שפספס יש פה סצינה מוארכת של זה שירדה בעריכה, מביכה פי מאה). אז מה פספסתי בפרק הראשון? את הקטע שבו לוכדים את הנערות בריו, מכים אותן, גונבים להן את הדרכון ומבריחים אותן לארץ? ומה אפספס בפרק השלישי? את האונס הקבוצתי במסיבת הכוסיות הבאה שהנובו רישים יערכו?

כשסצינה כזו עוברת בשתיקה בפריים טיים בתור "מאגניבה", אל תתפלאו למה יש לכם נשיא אנס ואל תפגינו לי בצדקנות נגד סחר בנשים וזנות בכפייה, כי מפה זה מתחיל, מתבניות החשיבה הללו, מלתפוס אדם אחר כאובייקט ולנהוג בו כך, ממש בטבעיות. המסר הוא: עכשיו יש לי כסף לקנות בחורות. ובכלל, הגברים הללו אמורים לייצג איזה פלח באוכלוסייה? לא, כי אפילו בפיק אפ בארים הכי מגעילים של תל אביב יש לבחורה קצת יותר מרחב מאשר בסדרה המביכה הזאת. אגב, שמעתי שבפרק הראשון הם בעיקר בזבזו כסף. גם בפרק השני. האם הסדרה הולכת להמשיך בכיוון הזה או שתהיה גם עלילה כאילו?

בעוד חמש שנים נביט בבושה ובאימה בתוכניות כאלו כמו שאנחנו מזדעזעים מ"יבוא לך דינה" של "מציצים" היום. למה הגבר הישראלי הוא האחרון בעולם שיורד לו האסימון? ואחר כך מתפלאים למה יש כל כך הרבה רווקות בתל אביב. אפשר בבקשה ליבא למדינה הזו כמה גברים מזן חדש, אולי מבולדר קולוראדו, גלסטונברי, משהו? איזה צ'יעמום אתכם. זה כל כך לא לרמה שלך, אסף הראל.

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • שגיאB  On 25 בפברואר 2007 at 12:05

    הפרק הראשון, שפספסת, היה מביך ומעיק. כתבתי על זה כאן: http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=41853&blogcode=5872627.
    הפרק השני כבר היה על גבול הסאטירה, אז הרשיתי לעצמי לצחוק, במיוחד בסצנה שתיארת. זה כל-כך מטופש ולא מציאותי, שלא חושב שצריך אפילו להתדיין על עניין הברזיליות בחוטיני – כן או לא?. מה שצריך להתדיין הוא למה ממשיכים לבזבז זמן מסך יקר על אסף הראל, ששום פרוייקט שלו לא עבר את גבול המביך/מעיק, ועל מולי שגב, שהארץ מדרדרת שלו גם היא ירדה אל מתחת לגבול הזה…
    הגיע הזמן להחתים טאלנטים חדשים, ולעשות טלוויזיה קצת יותר… מסודרת.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 12:12

    שאצל רוב האנשים זה ממש לא עובר כסאטירה, לטלוויזיה יש כוח אדיר לאשר נורמות וסאטירה היא חרב פיפיות. אני מלמדת תקשורת ובין השאר לומדים בשנה א' את המקרה המפורסם של ארצ'י באנקר שהיה אמור להיות סאטירה על גזענות שמחכנת לסובלנות ובפועל היא אישרה את כל הגזענים שזה האמריקאי הנורמטיבי והם יצאו מחוריהם בגדול. גם ככה כל הסדרה מביכה בגישה שלה לנשים אבל הסצינה עם הברזילאיות זה כבר על גבול ההסתה לפלילים בעיני.

  • עותי  On 25 בפברואר 2007 at 12:17

    הטיפוסים שהארבעה מגלמים נאמנים לייצג אב טיפוס של העובדים בהיי טק.
    אסי כהן מבריק בתור איש השיווק של החברה.
    אסף הראל מבריק כמפתח יישומים או ווט אבר שהוא עושה שם.

    חברה כמוני וכמוך שרוצים להצליח בגדול.
    עושים את זה בענק.
    ואחריה הדינמיקה בין אסי כהן שמתסיס את שלושת חבריו "לחשוב בגדול". הבלבול לגבי הגבולות שפתאום התרחבו לבלי הכר. סדרה מצויינת.

    החלק שבו אסי כהן מביא דוגמניות ומגדיר אותן כהוצאה מוכרת תחת הסעיף ריהוט גן, הוא סטירת לחי מצלצלת וחשובה לא פחות מהסטירה שחבורת מציצים נתנה לחברה הישראלית כאשר היא שמה על השולחן את המושג הטרדה מינית וסללה את הדרך להכרה הקולקטיבית.

    הרחבת הגבולות הפתאומית מזכירה לי את בני הנוער שחותכים את עצמם כדי להרגיש את הגבולות, את תופעת האנורקסיה, את יצר הכיבוש המיני שאינו יודע שובע. כן, זאת סדרה לא קלה. לשבחה יאמר שהיא אמיתית, לא מתנשאת ולא מתייפייפת.

    עותי

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 12:23

    נכון יש אנשים כמו גיא או ארז בסטארט אפים אבל הם לא מהסוג שיעשו משהו מבריק מדי, הם לא מייצגים בכלום את אריק ספי ויאיר ממיראביליס שיצא לי הלכיר לפני ההצלחה. אסי כהן ומאור – אין דמויות כאלה בסטארט אפים. זה אנשים שלא ממוקדים בעבודה קשה. אם יש מתכנת מסטול הוא מתחבא עמוק בתחתית הפירמידה של חברה, לא בהנהלה. ודמויות שיווק כמו אסי כהן יש רק בעסקים ישראלים עם מנטליות לואו טק של "להביא את המכה", לדפוק את הלקוחות ולהיעלם, בחוברות של הויזה. רואים שהיוצרים לא ביקרו בסטארט אפ בחייהם.

  • אחת שלא יודעת כלום  On 25 בפברואר 2007 at 12:58

    אסי כהן מייצג נאמנה את דמות מנהל השיווק, אינטילגנטי אך בסופו של דבר ילד קטן שאוהב צעצועים, לפחות אלה מנהלי השיווק שאני נתקלתי בהם כבר יותר מפעם אחת. גם החרמנות הבלתי נלאית שלו היא סממן די מקובל של הטיפוסים האלה.

    ברורה לי נקודת הנערות בבריכה, אבל גם כאן זה בעייתי, הסידרה לא רוצה להיות פוליטיקלי קורקט, באותה מידה אפשר להתלונן על הדמות של עמוס תמם, אלא לשקף מציאות, ובמציאות ככה גברים מדברים וחושבים, ויש הרבה פרחות וסתם בחורות גם ששמחות שזה המצב. לא מדובר על מחנה עבודה , תכלס כדי לשבת כמה שעות בבריכה בביקיני תמורת כסף גם לי לא היה אכפת.
    הן לא מתבקשות לשכב איתם, או לעשות כל פעולה מינית אחרת חוץ מלהסתובב בבגד ים. סוג של חשפנות לייט. והכל תחת חוזה מסודר.
    אז כולם נהנים, ושיהיה בכיף.

    היומרה של כל מיני כותבים שפרסומות וטלויזיה אמורות לייצר עולם טוב יותר אין לה אחיזה במציאות.
    מדובר על לעשות כסף , בעולם שמורכב בעיקר מאנשים דוגמת דמותו של אסי כהן בסידרה, לא לחנך לעולם טוב יותר. זה נעשה במקומות אחרים.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 13:05

    כי אני פספסתי את זה בילדותי, כנראה. גם קצב בילדותו, כנראה.
    לצערנו חלק גדול מהחינוך נעשה באמצעות הטלוויזיה ויש לה אחריות, הפונקציה המרכזית שלה אינה בידור בלבד. מספיק עם הטענות המיושנות הללו של "משקפת מציאות" המציאות מורכבת והטלוויזיה סטריאוטיפית. יש הרבה מאד מציאות שהיא לא משקפת, אני בכלל לא מכירה גברים כאלה. למזלי.

  • אודי שרבני  On 25 בפברואר 2007 at 13:13

    כרמל,
    סידרה,תוכנית, סרט קולנוע, לא אמורים לשרת או לחנך, ממתי? מה גם שתמיד בסופו של דבר מגיעים לגוטה.
    גוטה זאת אחת הדמויות החזקות (כדמות קולנועית) והנהדרות ביותר שהיו אי פעם (סתכלי על החולשה שלו והתסכול בסצינה של המנגל, איך הוא עזוב כמו כלב בזמן שאלי וסימה נשארים מחובקים והוא טורק את הדלת בהפגנתיות "אני הולך לאלטמן להביא בירות"), אני לא מבין למה חוזרים אליו כדוגמא שלילית (אני מדבר קולנועית לא כדוגמא מוסרית ונפשית) אולי בגלל שההסבר פשוט; עירבוב עם זוהר עצמו בחייו של מנהיג מתעלל של חבורה (לפי הסיפורים).
    לגבי מסודרים אני לא יכול להגיד מה מי מו לגבי אפיון דמויות בסטארט אפ כי אין לי מושג איך המערכת הסטארטפית בנויה, וגם לא ראיתי את הסידרה עד עכשיו אלא רק פה ושם באינטרנט, אבל לגבי הסצינה הספציפית עם אסי כהן .. היא מצחיקה, כי היא הולכת הלאה; לגיבור ישנה תבנית בעולם של מסיבת בריכה עם בקיני? היא תהיה, והיא תגיע עם פלייארים ועם ר' ישראלית , וTH שאנחנו הישראלים לא נדע אף פעם להגות כמו שצריך. ומשם צריך להגיע אליה. ולהישאר שם. וכן, יש את הישראלי המכוער אבל אם זאת הייתה דרמה היא הייתה מתעסקת בו (אבל זאת מכשלה כי אם זה סופרנוס זה קולנוע ואם תהיה סדרה ישראלית כזאת היא ישר תיפול לנישת ה"ישראלי המכוער")

  • א  On 25 בפברואר 2007 at 13:15

    הכוונה של הדוגמניות בדמות ריהוט גן היא לא לעודד את התופעה אלא להוקיע אותה.

    ואגב, עבדתי בסטארטאפים עם חברים של יוסי שאת מכירה, נראה בדיוק ככה מנהל השיווק.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 13:26

    שלה כמשהו טבעי כשיש לך כסף? אם לפחות הדמות של גיא הייתה אומרת משהו על זה לדמות של תומר במקום לצחקק כמו אידיוט במציצים גרסת הסטארט-אפ.

    ראה תגובה קודמת על פרשת ארצ'י באנקר בקשר להוקעת נורמות באמצעות סאטירה.

    בין אם התקשורת אמורה או לא לחנך, זה מה שקורה בפועל. מזל שרבים כל כך מפסיקים לצפות בטלוויזיה. אני סתם מתבעסת מזה שאני אזדקן קצת עד שהדור החדש של הגברים יגדל קצת.

  • MarryJane  On 25 בפברואר 2007 at 13:32

    בעיניי הפרק הזה הוא לא גורם לתרבות שמזלזלת בנשים; הוא תוצאה שלה. אני לרוב בודקת לאן הרוח נושבת לפי תגובות ב-ynet, לא סקר מהימן סטטיסטית אבל בכל זאת, אז למי שרוצה לבדוק, רוצו לראות את הגברים שמתלוננים שם על הישראליות לעומת הרוסיות ועל איזה פראייר לא יעזוב את אשתו בעבור בלונדינית שתעשה מה שיחפוץ ולא תדבר יותר מדי. והיום לשלם על זה כסף זו גם לא בושה, כי יעידו רבים מחבריי לעבודה, 99% גברים – ואני, ולהזמין זונה זה אקט של כבוד, גם אצל אנשים שאמורים להיות די מכובדים בסך הכל.

    עשרה אחוזים מהצופים, האינטייליגנטיים מביניהם, יבינו שזו סאטירה, והשאר ידברו על השוביניזם הזה בהערצה, כמו הפקאצ'ות שמתלהבות מהמערכונים שעושים עליהן בארץ נהדרת. תמיד אלו שאמורים להיפגע הם אלו שלא מבינים את הסאטירה, אלא מאמצים בחיבוק חם את המערכון כפשוטו.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 13:33

    אם יש דבר כזה בסטארט אפים לדעתכם, אני מוכנה להתערב שאלו לא הסטארט אפים על רשימת הקניות של אף אחד בחו"ל. כי זה משהו שיש כרגע רק בישראל. כי הגבר הישראלי הוא היחיד שכל השינויים בעשר השנים האחרונות בעולם פשוט פסחו עליו

  • אחת שלא יודעת כלום  On 25 בפברואר 2007 at 13:40

    הכל עניין של טעם 🙂

    אני לא ככ מבינה מה הקשר למשה קצב, אשר אין לי ספק שלא גדל על שום טלויזיה, אם האשמות נכונות , הוא סתם סוטה עלוב שהתגלגל להיות נשיא.

    בכל אופן בעיני העיסוק של הסידרה בקטע הזה הוא איך כסף מאפשר להגישם את הפנטזיות ולהפוך משו מופרך למציאות יומיומית, וחלק ניכר מפנטזיות של בני אדם קשור לכוסיות או כוסונים שמסתובבים פה ושם.

    איפה מחנכים לעולם טוב יותר באמת אין לי מושג
    נראה לי שאין דבר כזה?. נסתפק בהבלי העולם הזה.

  • ברק פיטוסי  On 25 בפברואר 2007 at 13:53

    הוא המעצב הגרפי, וכאלה שלא משתמשים בסמים אין הרבה.

  • ימימה  On 25 בפברואר 2007 at 13:55

    גם אני יצאתי מזועזעת מהפרק הראשון ועם זאת גם משועשעת. כי באמת זה לא בא לחנך, וכן, יש בחורים כמו אסי כהן, גם אם פה הוא קצת מוקצן.

    מה שאותי מזעזע זה יותר ברמה הדרמטית. קיבינמט, למה אף אחד לא עוצר אותו? בקונפליקט הברור בין הערכים שלו לערכים של אסף הראל (גיא?) כמעט ולא נשמע קולו של אסף הראל שאמור להיות השפוי של החבורה והדרמה האמיתית מתפספסת לטובת הדחקות, ואלה אכן סרות טעם בצורה מזעזעת.

    ושוב אני חוזרת להנאה שלי – כמו שדמותו של ליאור אשכנזי ב"בטיפול" היתה הקצנה מוצלחת מאוד, אני חושבת שגם המקרה של אסי כהן הוא ממש לא רע. ויאללה, תני לצופים קרדיט שהם מבינים מי פה הנורמלי ומי הלא.

  • תמי  On 25 בפברואר 2007 at 14:01

    והדיון פה ממש מזכיר לי את הדיון הזה שהיה אצלי בעקבות פוסט על בטיפול:
    .http://www.notes.co.il/tammy/13616.asp
    אלה טוענים שתפקיד הטלויזיה אינו לחנך ולשפר, אחרים טוענים שזה המצב בפועל, וכולי.

  • lior  On 25 בפברואר 2007 at 16:36

    אני מבין שיש לך ממש מעט הערכה לעם שלנו. לפי הפוסט שלך את אומרת שבני עמך לא יודעים להבדיל בין טוב לרע ובין מציאות לתוכנית טלויזיה.

  • אחת במקרה  On 25 בפברואר 2007 at 16:57

    עד שהבנתי שאני פשוט מקנאה ברעיון שלמישהו יש כל כך הרבה כסף להשתולל איתו ככה, ושאם היו נופלים עליי מיליונים בטח גם אני הייתי קונה בית ענק עם בריכה, ומשלמת לבחורים נאים שיישבו בה בלבוש מינימלי.

  • תראזימאכוס  On 25 בפברואר 2007 at 18:13

    גזענות? הסתה לפלילים??? הבחור עושה פרודיה על הגבר הישראלי, עארס מצוי, דובר אנגלית קלוקלת במיוחד, הבחור מאחור צוחק מהגרוטסקיות של החבר שלו, בקטע של "ליסטן" הוא ממש פירק אותי מצחוק ושניות אח"כ את עצמו. אני לא יודע מה הבעיה שלך עם הקטע, לא ראיתי שום דבר מעבר לקטע שהבאת אבל הוא שטותניקי להפליא.

  • אחת שדוקא מבינה  On 25 בפברואר 2007 at 19:15

    על מה אתם בכלל מתוכחים איתה? למישהו זה לא ברור שחבורת גברים שקונה נשים בחוטיני (רק כדי להסתכל?) זאת החפצה של בני אדם? למישהו לא ברור הקשר המורכב בין מציאות שיוצרת טלויזיה שיוצרת מציאות? נתקעתם בשנות ה-80? בחייכם. תיכף תספרו לעצמכם שהפרסומת "אשכוליות או לא להיות" (אפרופו שנות ה-80) נהדרות כי הן מעודדות אכילת פרי הדר לגוף בריא.
    בטח גם לנשים שהזדעזעו אז אמרו תראזימאכוסים סתומים – "איפה ההומור שלכן".
    אלוהים, כמה טמטום יש עדיין בעולם.
    ולאחת שלא מבינה כלום – ההערכה העצמית שלך נראית די מדויקת.
    זה היה יכול להיות סיום טוב לתגובה, אבל אני לא מתאפקת: כן, מנהל שיווק שהצליח לשווק את החברה שלו ב217 מליון דולאר בלי לדבר אנגלית. או יה.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 20:16

    שיקף את ההומור של זמנו רק שעכשיו זה כבר לא מצחיק אותנו. וימימה- אסי כהן הוא דמות נערצת, קל מאד להזדהות איתו יורת יאשר עם כל דמות אחרת בסדרה, הוא הכוכב האמיתי, הוא לא האידיוט. זה ממש סיפור ארצ'י באנקר, שהמפיקים חשבו שהקהל יזדהה עם רוב ריינר, החתן הליבראלי וארצ'י הגזען החביב הפך לכוכב הנערץ ונתן לגיטימציה לגזענים.

    אחת במקרה: מבחינתי זו לא בעיה של גברים, זו בעיה של גברים ונשים שנובעת מתפיסת העולם הפטריאכלית שטבועה בנו. גם נשים מעוניינות לצרוך גברים כאובייקט כנקמה או שלא. אני לא. הדבר האחרון שהייתי חשובת עליו אם הייתי זוכה במיליונים זה לקשט את הבריכה שלי בבני אדם על תקן חפצים. מצטערת. פנטזיה בזויה בעיני.

  • שחר  On 25 בפברואר 2007 at 20:19

    את הפרק הראשון דווקא די אהבתי, היה משהו בתאור של הבלבול בעקבות ההצלחה שנראה קולע למדי. הפרק השני גורם לי לפקפק אם אכן היה משהו מוצלח בפרק הראשון, כי באופן כללי לא נראה כאילו יש התקדמות בין פרק למשנהו.
    בנוגע להצלחה של החברה והרכב החבורה – לצערי אני חושב שדווקא יש סטארט-אפים כאלה. רק אחד מהארבעה הוא מתכנת וההצלחה היא ככל הנראה תוצאה של שיווק ואריזה בעיקר ולאו דווקא של מוצר חשוב, בדיוק על הנושא הזה כתבתי אחרי הפרק הראשון ב-http://false.blogli.co.il/archives/12

  • ימימה  On 25 בפברואר 2007 at 20:52

    איפה את חיה? הרגע אמרת שהדמות שלו נוראית, אז למה שיהיה קל להזדהות איתו? אז למי בדיוק קל להזדהות איתו? מי שמזדהה איתו או רואה בו מודל לחיקוי כנראה בא מהבית עם הטמטום, לא רכש אותו מהתכנית.

    שוב – תני קצת קרדיט לצופים.

    ועצה אמיתית – כשאת מבקרת יצירה, מכל סוג שהוא, נסי לשים בצד את השיקולים המוסריים. כן, ככה התסריטאי רצה אותו זה בהחלט הסבר טוב להתנהגות נלוזה של דמויות ביצירה, בין שהיא גבר שוביניסט מגעיל ובין שהיא אישה בוגדנית. אם ההסבר לא נראה לך אז האפשרויות הן אל"ף – שאת צדקנית ומתחסדת, ובי"ת – שהדמות שלו לא עשויה היטב, או הדרמה לא עשויה היטב, ואת רק לא יודעת איפה הבעיה ולכן שמה את האצבע על הנקודה המוסרית.

    ומכיוון שאני כן נותנת לך קצת קרדיט 😉 ומכיוון שגם הצבעתי על אחת הנקודות הבעייתיות בדרמטיות של הסדרה (ויש עוד) אני חושבת שאת יותר בקטע של בי"ת.

    תבדקי שוב. מומלץ.

  • כרמל  On 25 בפברואר 2007 at 21:06

    לא לדמות שלו. אני מתה על אסי כהן האמיתי. זו הבעיה. כולם מתים על אסי כהן האמיתי, איך אפשר שהוא לא יתפוס את המקום המרכזי בסדרה? הליהוק הוא חלק מהבולטות.

    ימימה, אני לא מבקרת יצירה. לא כתבתי כתבה ברייטינג. זה הבלוג שלי, הגיגים, דיבורים, בשליפה. אני כועסת. אני פשוט כועסת ויש סיבה מאד טובה לזה שאני לא פותחת את הטלוויזיה. זה לא היה מובן?

  • אחד  On 26 בפברואר 2007 at 1:13

    הצגת דמויות שליליות לא משמעה תמיכה בהתנהגות שלילית. נהפוך הוא, הרבה פעמים זה נועד בדיוק כדי להוקיע את התנהגותן. וכך גם כאן – הרי הסצינה בה אסי אוסף את הבחורות ונוזף בהן על כך שהן לא סביב הבריכה (ועושה זאת בעברית קלוקלת) לא נועדה לרומם אותו, אלא בדיוק ההיפך. היא מציגה אותו כישרא-שוביניסט קטן ועילג שמתייחס לבנות כאל חפץ. היא בפירוש ביקורת. בנוסף, עוד לא ראינו מה קורה בהמשך הסדרה. אולי בקרוב הוא משלם מחיר על ההתנהגות שלו, אולי הוא חוטף את הכאפה מהמציאות מתישהו (למען האמת, קשה לי לחשוב שזה לא יקרה… הרי התסריט צריך ללכת לאנשהו).

    מקרה ארצ'י באנקר? אז לפי ההגיון שלך, הסדרה "הכל נשאר במשפחה" בכלל לא היתה צריכה לצאת למסך, כי היא הוציאה את הגזענים מחוריהם. וואלה, אז בואו מעכשיו נעשה תרבות סטייל רחוב סומסום, כי העמך הטיפש שלנו לא יכול להבין סאטירה ועלול לתמוך בו במקום לסלוד בו. אנחנו הרי לא רוצים לשים מכשול בפני עיוור.

    אין ספק שאז יהיה ממש מעניין לראות טלויזיה. בעולם בו ג'ק ניקולסון לא יכול לשחק מניאק שוביניסט שמתאכזר לנשים ב"ידע הבשרים", ודמות כמו חניבעל לקטר לא נוצרת, כדי לא לעודד סימפטיה לקניבל (וכמישהי שהיתה בסמינר של מקי, את זוכרת בודאי שהוא אמר שהדמות עוצבה בכוונה בצורה שהקהל יחבב אותה למרות תכונותיה האיומות).

  • אחד  On 26 בפברואר 2007 at 1:14

    "בעברית קלוקלת" צ"ל "באנגלית קלוקלת"

  • יאני  On 26 בפברואר 2007 at 10:08

    זאת סצנה חכמה ונוקבת ולצאת נגדה פירושו לצאת נגד סרטים שמציגים בעין ביקורתית את המציאות.

    התנהגותו של גוטה בכלל לא מוצגת בסרט כמודל להתנהגות הטבעית והרצויה של גבר עם אישה. להיפך. כשדינה משתחררת ממנו והולכת מהמקום, המילה האחרונה היא שלה, כשהיא מטיחה בו: "אתה והחבר שלך – שניכם מסריחים!" גוטה יושב ושותק, אין לו תשובה לדבריה כי הוא יודע שהוא יצא פארש בהתנהגות שלו כמה דקות לפני כן. הוא גם מתחמק מלדבר על כל העניין עם יוסי (אריק איינשטיין) כשהאחרון מנסה לחקור אותו מה היה עם דינה. אם ההתנהגות של גוטה כלפי דינה הייתה מוצגת כתקנית, הוא היה עונה ליוסי משהו כמו "יאללה, הסנובית הזאתי דינה, לא היה נאה לה להזדיין איתי", או שהוא היה פשוט מעמיד פנים שדינה כן שכבה איתו. הוא לא עושה אף אחד מהדברים האלה, הוא מתבייש ומשנה את הנושא, כי הוא יודע שהוא לא יצא טוב מהסיפור. אגב, גוטה גם מבין את הביקורת של דינה על ההתנהגות של יוסי שעזב את השטח כדי לתת לו לנסות את מזלו עם דינה בלי שיאמר לה אפילו שלום. רואים את זה כשגוטה נוזף לקראת סוף הסרט ביוסי על הבגידות שלו באשתו מילי.

    ומכיוון שגוטה גם לא מוצג כמי שהולך לו עם נשים, והוא מוצג באופן כללי כאנטי-גיבור, אני חושבת שהתבלבלת עקב העובדה שה"לא בא לך? יבוא לך" הפך למשפט פולחן אצל דור מסויים. אורי זוהר לא אחראי לזה שיש כאלה שגילגלו את המשפט שלו לכל מיני כיוונים. הוא עשה סרט טוב שמעביר בצורה חכמה ראייה אירונית על החברה. הראייה שלך את הסצנה היא די שטחית בעיניי.

  • אחת שלא יודעת כלום  On 26 בפברואר 2007 at 10:59

    אני מבינה הרבה, אני רק לא יודעת כלום.

    מציצים הוא עדיין אחד הסרטים הטובים שהיו פה
    וכן זה מגעיל לראות תסצינות החרמניות של גוטה אבל אלוהים, צאו מהבית, יש אנשים כאלה.

    לגבי העניין של האנגלית זה נכון שזה קצת חור עלילתי כאילו של הסדרה, אבל זה רק מוכיח שכוונת היוצרים הייתה יותר לצחוק על הדמות ולהציג אותה כמטומטמת מאשר לפרגן לה.

    וכאן בדיוק העניין של זוית של סדרה.
    לקחת סצינה אחת ולפרשן אותה פשוטו ולחשוב שאחרי זה כולם רצים וקונים ברזילאיות זה פשוט מופרך, היא קיימת בתוך הקשר רחב יותר, במקרה זה הגבריות הישראלית, ובמקרה הספציפי הזה מנהל השיווק המקסים אבל הדי חלש שכלית בסופו של דבר שהוא זה שעושה את הדברים ה "מלוכלכים "
    ובכך כל מעשיו נהיים נלעגים

    אולי בכלל נעשה טלויזיה שהיא רק מדע בדיוני עם קלינגונים או משו, ונהיה גיקים שלא יוצאים מהבית. ולא נדבר על התופעות האמיתיות שקורות.

    טלויזיה צריכה להתמודד עם המציאות, גם אם היא לא נעימה. כמו במקרה זה.

  • אביבה  On 26 בפברואר 2007 at 11:20

    מקריאת הטקסט. אבל אחרי שצפיתי בקטע שקישרת אליו: וואלה, הוא מצחיק. הבדיחה היא לגמרי על חשבון החבר'ה. הרצינות התהומית של אסי כהן,, הנזיפות בבנות כאילו הן בטירונות, הפער בין החשיבות העצמית לבורות ולשפה העילגת, זה פשוט טיפוס ישראלי לעילא. ואני די בטוחה שכל אלה עוברים לצופה.

    עכשיו, אם הצופה מביט ואומר לעצמו "אכן, הם דפוקים", או אם הוא אומר "איזה מגניבים", זו כבר בעיה של הצופה. אותו קצת קשה יותר לשנות מאשר את התסריט.

  • קונדסון  On 26 בפברואר 2007 at 22:57

    תקחי רגע עם עצמך, ותחשבי איזה אחוז מהטלוויזיה המסחרית מוקדש לקהל הנשי.

    פרסומות, תוכניות אירוח, שירים, ריקודים, והשד יודע מה עוד – אני בטח לא.
    למה אני לא יודע? כי מזמן כבר וויתרתי על הטלוויזיה בתור מקור לאיכות.

    והנה מגיעה תוכנית, הראשונה שאני רואה מאז בוסטון ליגל, שנותנת ביטוי לרצונות גבריים.
    יש לי חדשות בשבילך: גברים לא רואים את התוכנית הזו בשביל כמה בחורות בביקיני – בשביל זה יש את האינטרנט.
    הם רואים אותה בגלל שיש בכל אחד מהאנשים האלה שעל המסך תכונות בולטות, שאנחנו מזדהים איתן חלקית, או שהיינו רוצים שיהיו לנו.

    אנחנו לא חיים בשביל להיות שידוך ראוי עבורכן.
    אנחנו חיים בשביל ליהנות, וחבל שאתן עסוקות מדי בלמצוא שידוך מכדי להבין הנאה אמיתית מהי.

    במיוחד בעידן הטלוויזיה הנוכחי, לומר שהתוכנית מזעזעת אותך בגלל עודף טסטוטרון, זוהי צביעות לשמה.
    קיבלנו את חלקת האלוהים שלנו – תחזרי לשלך.

  • כרמל  On 27 בפברואר 2007 at 10:28

    נקודת המבט של כל מה שיש בטלוויזיה ובקולנוע במיינסטרים היא נקודת מבט גברית גם כשלכאורה פונים לקהל נשי, זה מה שמעייף בחיים האלה. אימוץ נקודת מבט פמיניסטית פותחת מרחבים לנשים וגברים גם יחד ופמיניזם אמיתי, לא כזה שעושה בדיוק ההפך אבל לבנים, הוא נדיר נדיר… הדבר לא קשור לשידוך, זה פשוט לא נעים בכלל להיות במגע עם התפרצות של הורמון כלשהו, אני באמת ובתמים מעדיפה בני אדם מורכבים על פני הרדוקציה שלהם להורמון. קשה לי לראות טלוויזיה כי היא מלאה ברדוקציות של כולנו והיא מעודדת אותנו לראות את עצמנו באופן חלקי ולהתנהג כך כלפי אחרים.

  • עותי  On 27 בפברואר 2007 at 10:56

    טוב נעזוב את הרזומה שלי בשוק היי טק,
    נעזוב את מי אני מכיר ואת מי אני מקדם בימים אלה ממש. כמובן שזה לא רלוונטי.

    הסידרה היא מצויינת, מציגה נאמנה את ישראל 2007.
    בשמחה שמהולה בעצב אני מניח שהם מייצגים גם את ישראל של 2009… ככה העולם כרמלוצ'קה… לא כל כך מושלם…

  • כרמל  On 27 בפברואר 2007 at 12:05

    מצטערת. הוא לא. יש מציאות, היא מגוונת ומורכבת, זה לא זה, מצטערת. צאו החוצה. זה לא. מי שלמד לראות רק את מה שמשקפים לו שישפשף עיניים במקום לנסות לשכנע אחרים שהם לא רואים טוב.

  • אלעד יאיר  On 28 בפברואר 2007 at 1:11

    אבל באמת עניין זילות חיי האדם (וכוונתי לתוכנם במקרה הזה) והחפצה של אנשים הם גם לא לרוחי.

    מה שכן, אני לא מי מכתיב למי – התוכנית הזו (ודומותיה) להמון או הן פשוט מגלמות איזה משהו שכבר קיים בתודעה של אנשים.
    הרי זה לא שהם המציאו את עניין הסחר באנשים שקיים כבר אלפי שנים, אלא רק נותנים לו עוד הכשר דה-פקטו.

  • קונדסון  On 28 בפברואר 2007 at 21:38

    את מבקשת מהטלוויזיה לעצב אנשים, תוך שימוש במכלול הרצוי.

    כאשר עושים במסך הקטן שימוש בפנייה לקהל, אין אפשרות להקדיש לוח שידורים שלם לאותו תוכן.
    מעבר לכך, זו גם לא השיטה הנכונה להשפיע על אנשים להשתנות.

    מה שקורה בפועל, הוא שכל תוכנית פונה באופן חלקי לקהל – אם לא ממגבלות לוגיסטיות, אז ממגבלות של טעמים.

    בוודאי שאת מעדיפה אנשים שלא נתונים לגחמות הורמונליות כאלה ואחרות – מי לא?
    הם אנשי-השיחה הנוחים ביותר, הם ליברליים, ואולי זה יקומם אותך, אבל כן – הם גם דומים לך, ולכן הגיוון נשלח ללבלב בקרקע שונה, רחוקה מהעין.
    העיקר שלא תבואי במגע עם "הזוועה" שהיא החברה שבה את חיה.

    כי מי מאיתנו לא היה רוצה לראות עולם ללא דת? עולם ללא קונפליקטים מוטמעים?
    מי מאיתנו לא היה רוצה להסיר מחיצות שפג-תוקפן, וחמוץ הריח שהן משחררות לאוויר?

    לא היה יותר נחמד אם היינו יכולים לומר:"כולנו בני האלוהים, וכולנו שווים, ללא הבדל בין המינים?"

    לא.
    עולם כזה הוא עולם משעמם, עולם חסר יצרים, עולם שייאט את עצמו עד כדי קריסה חברתית כוללת.

    אנחנו חיים בישראל.
    90% מאזרחי העולם, ואולי אף יותר, היו ברי-מזל להחליף חיים איתנו.

    ועדיין אנחנו מוצאים זמן לחפש שוביניזם במקום שבו הוא לא נמצא. למה?

  • כרמל  On 1 במרץ 2007 at 1:58

    אבל כן רוצה עולם אינטגראלי. אין צורך לחזור אחורה ליחסי כוחות ישנים כדי שיהיה מעניין, אפשר לראות את מה שייחודי בנו לעומק באופן עשיר מבליח לעשות לעצמנו רדוקציות לשם עניין שטחי וצהוב. זה הבדל עצום עצום.

  • אריאל  On 20 במרץ 2007 at 19:08

    יש מצב שאת פמיניסטית או איזה לסבית או כל דבר אחר..
    את מדברת שטויות זה כולה סרט למה לעשות מזה סיפור זה שהנשיא אנס או משהו כזה זה מוגזם במיוחד כשעוד לא ידוע כלום אי אפשר לדעת מה בדיוק היה שם כי בדיוק כמו שמאשימים כרגע את הנשיא מבלי לדעת את האמת כך גם אפשר להאשים את הבחורה בכך שהיא משקרת…
    ועוד דבר שחשוב לציין:זה אחלה סדרה מעניינת, מצחיקה ולא רעה בכלל…

  • כרמל  On 20 במרץ 2007 at 23:15

    מוכיחה בדיוק את מה שדיברתי עליו. או כל דבר אחר שאתה עוד לא מסוגל להבין. .

  • מושיק  On 16 באפריל 2007 at 16:30

    הסדרה בהחלט מגזימה, אבל היא מבטאת מצוין מאוד את מה שהרבה רוצים לעשות. לדעתי, היא רק מרימה את החלום לדרגת אבסורד, ומראה לאנשים עד כמה זה טיפשי.
    אם נתת את הדוגמא של ארצ'י באנקר, אז התוכנית אולי גרמה ללגיטימציה של גזענות, אבל היא לא לימדה אותה. הגזענים היו שם, וטוב שהם יצאו מהחורים שלהם, כדי שיכולו להרוג אותם כמו עכברים (את התופעה, לא את האנשים)

Trackbacks

  • By לבנות מחדש on 25 בפברואר 2007 at 13:26

    שואלת כרמל: אפשר בבקשה ליבא למדינה הזו כמה גברים מזן חדש, אולי מבולדר קולוראדו, גלסטונברי, משהו?
    אני משיב:
    כן. בהחלט אפשר.
    נשים, בנות, מגדר ה- XX ?! נא לרשום, ממש כאן בהמשך, את המפרט המבוקש.
    זו

  • By bhrmwakg on 9 ביוני 2007 at 7:43

    bhrmwakg

