עיריית פתח תקוה מציגה: להקת בוני אם!

בין השאר, אני מלמדת אתיקה בפרסום במסלול האקדמי של המכללה למנהל. השיעור הקרוב שלי עוסק במקרה באמת בפרסום והטעייה מסחרית, שהן פרקטיקות מאד נפוצות בארצנו ולא רק בקרב עסקים קטנים. קחו למשל את פתח תקווה, שבנתה לעצמה היכל תרבות מפואר, אותו היא מפרסמת באמצעים מפוקפקים. לפני כחודש נסעתי לבקר את ההורים בעיר ומשלטי החוצות ניבט אלי פריד אל אטרש בנעוריו תחת הכותרת "פריד אל אטרש בהיכל התרבות בפתח תקווה!". עת קוננתי באוזני אימי שפריד אל אטרש מת מזמן ולשלטים אין אפילו את ההגינות של "התמונה להמחשה בלבד" באותיות המזעריות, היא סיפרה לי שהיא מנויה בהיכל המקומי, ולא פעם שילמה ממיטב כספה כדי לראות להקה מזרח ארופאית זו או אחרת, אך מצאה עצמה מול הרכב חלקי או קאברים מביכים ללא הבהרה מוקדמת. נכון שיש לישראלים תדמית של "לא פראיירים", אבל לא כך הם הזקנים האשכנזים בערי הפרובינציה, מסתבר שהם בולעים את גאוותם ועושים רציונאליזציות, בין אם מדובר במופע שאכזב או עסקאות שיווק מפוקפקות בחסות החוברות של הויזה. זה עולם דמדומים שראוי לתחקיר כלבוטקי.

זאב, זאב ז'בוטינסקי

לפני שבועיים כשקפצתי שוב להורים ושלטי החוצות העירוניים זעקו "להקת בוני אם בהיכל התרבות של פתח תקווה!" כבר צחקתי בקול רם ודמיינתי את התלבושות הנוצצות של להקת הקאברים ההזויה שהם ודאי יביאו. אמי התמימה קיבלה את פני בהתרגשות עם פרסומת מהמקומון והציעה שנלך יחד למופע הרטרו אבל אני סברתי שבוני אם מגיעים לפתח תקווה בדיוק כמו שפריד אל אטרש מגיע, אז לא צריך להתרגש. ימים ספורים אחר כך אמי מצלצלת אלי בהיסוס ומספרת שרדיו 100fm מכריז כל שעה קלה על כך שלהקת בוני אם מגיעה לישראל ותופיע בפתח תקווה ויש מצב שהפרסום הפעם אמיתי. "אין מצב שלהקה כזו מגיעה לישראל, מדלגת על תל אביב ונוחתת ישירות בהיכל התרבות של פתח תקווה, זה נשמע לך ריאלי?" אני מתעקשת.

בערב היא מקריאה לי מתוך המקומון שבוני אם בחרו בהיכל המקומי בשל איכות הסאונד הגבוהה ואני פורצת בצחוק. "רגינה ספקטור תסתפק בסאונד של הבארבי בתל אביב אבל לא בוני אם, חלילה", נו באמת, הפארסה הזאת כבר מוגזמת. יומיים אחר כך אנחנו יושבות יחד ומתקשרות להיכל לברר. "לפני שאני מזמינה כרטיסים אני רוצה לוודא שזו להקת בוני אם האמיתית" אומרת אמי לשפורפרת. "זו הלהקה האמיתית אבל זו לא בוני אם של שנות ה-70 אלא זו של שנות ה-90" עונה הטלפנית. אמי חוזרת על ההבהרה בבלבול ואני חוטפת את השפורפרת. "אני רוצה לראות את הלהקה שחיברה את השירים סאני, רספוטין, דאדי דאדי קול…" אני מתחילה לשיר לשפורפרת בחוסר סבלנות. "האם זו הלהקה הזו או שלא? זו שאלה מאד פשוטה".

"הלהקה הזו  התפרקה" הטלפנית לא מתרשמת. "אבל הסולן שלה מופיע עם זמרות חדשות ושר את כל השירים הללו". כשאני שומעת שהמופע המשותף של שרי, גבי שושן ועוזי פוקס יהיה החימום, אני מאשרת לאימא להזמין כרטיסים, אך מצפה לגרוע ביותר במסורת זוועות ההיכל. "בטח בובי פארל יהיה חולה או יבטל מסיבות ביטחוניות ונמצא את עצמנו עם זמרות כושיות צעירות עם בגדים נוצצים שיעשו לנו קלאב מד" אני מסננת ומנסה להתנחם בדמיון על ביצוע רוקיסטי של "לעולם בעקבות השמש". אך גם באגדה על ה"זאב, זאב!" הגיע בסוף זאב אמיתי לטרוף את הכבשים, אז אולי גם בובי פארל יגלוש במורדות רחוב זאב ז'בוטינסקי ויפציע בלב פתח תקווה. בטח אמרו לו שזה פרבר שוקק של תל אביב, כברוקלין למנהטן. שכחו להגיד לו שבמושגי המרחק של ישראל, זו פאקינג מינסוטה.

באמת שלא ציפיתי לכלום אז היה קל להיות מופתעת לטובה. שיחקה אותה פתח תקווה. בהתחלה דאגתי קצת לבובי, היה נראה שהוא בקושי הולך, הבנאדם בן 57 ולדבריו הוא חי בתוך קופי שופ באמסטרדם. הוא נראה הרבה יותר פאתט מצביקה פיק בקאמבק ואפילו הקול שלו הצטרד, אולי מהסמים. אבל תוך זמן קצר החומר עלה לו לראש והיה פאן מטורף. באמת. יש קהל מגניב בפתח תקווה. אחד עלה פתאום לרקוד על הבמה והמאבטח עלה להוריד אותו אבל בובי השרוט אמר לו "תישאר אחי" ותוך דקה הבמה התמלאה בחצי מתושבי פתח תקווה שהצטרפו בריקוד ושירה לBy the rivers of Babylon. הלהיטים זכו ל-3 הדרנים בערך, אם כי One way ticket בלט בהעדרו. סחבק שצילמה מהיציע, לא יצאה פראיירית ועלתה גם כן לבמה לצלם את המהומה מקרוב. ראש עיריית פתח תקווה עלה לבמה ודאג להבטיח לעצמו את קולות נוער הסבנטיז בהכרזה שהוא מתכוון להביא להיכל המקומי להקות נוספות כאלה. אז להתראות בהופעה של הביץ' בוייז בפתח תקווה. הנה סיקור וידיאו שלי לטובת מי שהחמיץ מפאת אי אמון:

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • תושב העיר  On 6 במרץ 2007 at 19:17

    חבל שאי אפשר לעקם פרצוף בתמיהה 23 שנים אני גר בפתח תקווה באפילו לא ידעתי שיש לנו היכל תרבות את בטוחה שאת מדברת על פ"ת העיר עמוסת הפקקים והלכלוך
    ואיפה יש פרסום בכלל לדברים האלה
    לא יכול להיות שאני עד כדי כך מנותק

  • כרמל  On 6 במרץ 2007 at 21:29

    רחוב המכבים 5, קרוב לפינת שטמפפר, מבנה ענקי שקשה לפספס. הפרסום בשלטי חוצות בדרך כלל על שטממפר וולפסון בדרך שלי להורים בדיוק.

  • אלעד יאיר  On 6 במרץ 2007 at 23:18

    במקרה אתמול יצא לי להיות בפתח תקווה. עוד לפני הפרסום המטעה על התוכן שבהיכל התרבות, השילוט להיכל עצמו הוא פיקציה, משום שהוא נמצא בכל מקום ומצביע על כיוון, מה שמטעה את הלא-מקומיים (ואני, אני גרתי איזה שנתיים בפ"ת, וזה היה לפני ארבע שנים בלבד).

  • תוהה  On 7 במרץ 2007 at 0:21

    כבר הרבה זמן רציתי לשאול והססתי
    ההורים שלך מבית חן ?

  • כרמל  On 7 במרץ 2007 at 0:37

    כאמור. והם גרים על וולפסון שזה רחוב ראשי בעיר.
    אלעד – חשפת כאן פינה אפלה בעברך, לא מספיק שאתה חיפאי היית גם פתח תקוואי? 🙂 ובמקרה היית שם אתמול ולא טרחת להגיע להופעה?

  • תוהה  On 7 במרץ 2007 at 1:23

    שם זה בית חן.

  • תמי  On 7 במרץ 2007 at 8:59

    הקליפ שלך ממש עושה חשק להיות שם. איזה אנרגיות! באמת מוזר שלא שמעו על זה בשום מקום פרט לפ"ת. תודה על הפוסט המלבב.

  • כרמל  On 7 במרץ 2007 at 9:28

    תמי – מסתבר שזו הייתה הפקה עירונית יזומה ישירות. עוד נגיע לימים שעיריית פתח תקווה תזמין לארץ את ביונסה והתל אביבים אפילו לא ישמעו על זה. 🙂

  • תומר  On 7 במרץ 2007 at 10:27

    ממש אתמול הייתי, אחרי שנים, בפ"ת, ובאמת ראיתי אות אותן פרסומות ותמהתי לעצמי מה ואיך והאם אכן כצעקתה. אז מסתבר שכן, ישתבח שם אלוהי הדיסקו!
    איזה יופי של קליפ הבאת כרמל! סחה על העריכה. נהנתי ממש ונתתי ב LOL.

  • חסוי  On 11 בנובמבר 2007 at 15:04

    מישהו יודע מי הקים את העיר פתח תקווה? אם כן אז שמישהו יכתוב לי בבקשה

