בוני אם ברעננה והבלוג כמדיום

1. זוכרים את סיפורי המשעשע עם בוני אם בפתח תקווה? מסתבר שרעננה רוצה גם והלהקה תופיע באמפי המקומי ביום ד' 23.5 מוצאי שבועות 20:30 מלווה בעשרה נגני פילהרמונית ועם מופע הפתיחה של גבי שושן שרי ועוזי פוקס. כרטיסים ב: 09-7610648. ממליצה לכם להציץ בסיקור הוידיאו בפוסט הקודם כדי לקבל חשק, הייתה אנרגיה מדהימה ובחיי שהייתי הולכת שוב אלמלא היה לי מפגש בלוגרים בבית באותו הערב.

2. כן, מפגש בלוגרים. הבלוגרים העצמאיים, אלה מהוורדפרס שטכנית אין להם קהילה, מתגבשים חברתית. כנראה שיש להם איזה קטע נגד בוני אם כי המפגש הרשמי הקודם שלהם היה מפגש תחפושות בפורים שהתרחש בדיוק על ההופעה של בוני אם בפתח תקווה ולכן לא יכולתי לבוא. עכשיו, לגמרי במקרה, המפגש נקבע ליום ההופעה של בוני אם ברעננה. אני עדיין ממליצה ללכת לבוני אם ולא לבוא אלי, אבל אם הבועה הבלוגוספרית הספציפית הזאת מעניינת אתכם חברתית, ראו עצמכם מוזמנים.  

3. המוטיבציה לפוסט זה הגיעה מיואב שחם, האמרגן של בוני אם בארץ. הוא שלח לי מייל כועס שצילמתי במופע בפ"ת וביקש שאוריד לאלתר את הוידיאו מהרשת או שיאלץ לנקוט באמצעים. מבחינה משפטית זו סוגיה מרתקת. כבר למדתי על בשרי בבית המשפט שבלוג ושאר פרסומים ברשת נחשבים לפרסום ציבורי דמוי עיתונות, אז תארו לכם סיטואציה שבה אמרגן מתעצבן על סיקור טלוויזיוני של הופעה בטענה של הפרת זכויות יוצרים. מה גם, שלא ברור מי הנתבע, שכן טכנית, הוידיאו של הסיקור נמצא ביו טיוב ולא בתוך הבלוג שלי. נדמה לי שהאחריות המשפטית היא של יו טיוב ולא אישית שלי, לפי מקרים קודמים בארה"ב.

זה מצחיק שכאשר מתייחסים לבלוגרים באופן גורף כעיתונאים אני מתעצבנת ונותנת כל כך הרבה דוגמאות שבהן הבלוג הוא יומן אישי והוא שיחה קהילתית, והנה עכשיו אני מוצאת דווקא את הכוונה העיתונאית שלי כקו הגנה לסיקור הפיראטי הזה. דנה בויד (זהירות, לינק למאמר אקדמי) מציעה  לראות בבלוג מדיום. תחשבו על בלוג כיותר דומה לנייר מאשר ליומן. האינטרנט אינו המדיום, הוא אוסף הטכנולוגיות, הוא כמו טכנולוגיית הדפוס. ספרים ועיתונים הם מוצרי דפוס שכל אחד מהם הוא מדיה. הבלוג הוא מוצר אינטרנט שכל סוג של ביטוי וז'אנר אפשריים דרכו, הבלוגינג הוא הפרקטיקה והבלוג הוא התוצר וזה יכול להיות כל דבר. אז כשאני רוצה, הבלוג הזה הוא הסלון שלי. וכשאני רוצה, אני עיתונאית פיראטית. יואב הסכים להכיר בי כעיתונאית פיראטית והסכים להצעה שאקדם את ההופעה ברעננה בבלוג והוידיאו יושאר. הסדרים אישיים זה הכי טוב בסביבת מדיה כאוטית. מה שכן, לפעמים בלוגים מקבלים פולואפ בתקשורת ואז זה שווה. הנה למשל, שלחו לי כרגע לינק מעכבר העיר אונליין שמקדם את ההופעה ביום ד' באמצעות הסיקור הבלוגי שלי מפ"ת. מה רע? אז מה אתם חושבים על הסטטוס המעניין הזה של פעולת הבלוגינג?

4. מה הקטע הזה עם ההופעות בפריפריה, מה קרה, תל אביב נגמרה? שמעתי שגם טורי איימוס מגיעה לארץ היישר לאמפי רעננה. ליאורי מספר שבאתר שלה כתוב שיש לה הופעה בתל אביב. אז כשבריטני ספירס תגיע, אמרגנים יקרים, קחו אותה הישר לבאר שבע. במונחי המרחק שהיא רגילה אליהם זה גם פרבר של תל אביב ,לא?

 

Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • אחד חשדן  On 20 במאי 2007 at 22:10

    שאני אשסה בך את טוקבקיסטי שדרות???

  • שרון  On 20 במאי 2007 at 22:12

    1. כ"כ מצטערת שאת נאלצת להחמיץ את בוני אם… נקווה שהמפגש יהיה מהנה ברמה שלא תגרום לך להצטער על שהחמצת את ההופעה!
    מצד שני, נראה לי שמצאנו פסקול למפגש! מיטב להיטי בוני אם!!!

    2. ואוהו יש קהילה. אפילו בלי פלטפורמה מאורגנת, ולמרות העובדה שהחברים בה מגיעים מכל בלוגיה אפשרית. ואני חושבת שדווקא זה מה שעושה את הקשרים בקהילה לבעלי משמעות (אם אי פעם אני אעשה דוקטורט, הוא יעסוק בדיוק בהיבט הזה של רשתות חברתיות, אבל אולי מוטב שאסיים קודם את התואר השני, ואולי אסתפק לעת עתה בסמינריון קטן בנושא…).

    4. ההופעה של טורי איימוס ברעננה (בטח שיקרו ואמרו לה שזה בת"א ולא בפרברים) היא מחדל רציני. בעיקר לנוכח המחירים המופקעים.

  • כרמל  On 20 במאי 2007 at 22:21

    כן, הייתי מתה לראות את טורי איימוס אבל בשביל 400 שקל אני כבר מעדיפה להכפיל את הסכום ולראות אותה בלונדון או משהו, אם כבר. אני כבר ראיתי את ההופעה אז זה בסדר, שרון 🙂

  • שרון  On 20 במאי 2007 at 22:43

    …אז נרגעתי, כי היה לי קצת לא נעים! 🙂

  • ערס פואטי  On 21 במאי 2007 at 0:03

    שאף אחד מהבלוגרים לא שם לב שהמפגש מתרחש במקביל לגמר ליגת האלופות.

  • כרמל  On 21 במאי 2007 at 0:15

    אבל אין לפטופים אצלי בבית, גיקים. מספיק.

  • דרשן  On 21 במאי 2007 at 13:32

    באיזה מבין כל הבלוגים שלך, או המיילים שלך אוכל לספר לך עד כמה אני מעריך נשים עם חזה אדיר כמו שלך?

  • דנה  On 22 במאי 2007 at 14:36

    שלום לכולם!!!
    יש לי כרטיס להופעה של בוני אם באמפי רעננה.
    מישהו מעוניין?
    חג שבועות שמח!!!

  • כרטיסן  On 13 ביולי 2007 at 21:41

    ב21.07 באמפי רעננה מקום הכרטיס בגוש ב' כיסאות במרכז.

    054-6633938

