ביג מיינד

 

לאיזה כיוון הרקדנית מסתובבת? רוב האנשים רואים אותה מסתובבת לשמאל וזה אומר שהצד החזק שלהם במוח הוא המוח השמאלי, הלוגי. אני רואה אותה מסתובבת לימין, זה אומר שאצלי חזק יותר המוח הימני שרואה את התמונה הגדולה ומתחבר יותר טוב עם סמלים ותמונות. אם ממקדים בה את המבט מאד, היא מאטה לאט לאט ומתחילה להסתובב לצד שני. לא כולם מצליחים. אני הוספתי תשומת לב ואמירת שלום למוח השמאלי שלי כדי שיצליח להבחין בכך וזה פשוט קרה. זה קסום. הקישור המקורי מכאן.

אגב, עכשיו כשאני קוראת וקולטת אותה רק בזוית העין היא מסתובבת לשמאל, כי כנראה זה החלק במוח שדרוש לקריאה בעוד שכשאני שבה להתמקד בה היא מיד עוברת לימין. מדהים! הרקדנית מהווה הזדמנות נהדרת להבחין האם אתם יכולים לחלוטין להחליף פרספקטיבה על החיים וגם לראות איך 2 פרספקטיבות שונות, ששתיהן נכונות, כל אחת מנקודת מבטה, עשויות להיחוות כהפוכות. המשפט הזה הוא סיבה טובה לא לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות, וגם הבסיס לעקרון האינטגראלי.

בנימה זו הריני להודיעכם שאנו מחדשים את פגישות הקבוצה האינטגראלית העוסקת ברעיונות של קן וילבר וכל מה שנלווה לכך. השנה אני אהיה אחראית לפגישות הללו שיערכו אחת לחודש, וחלקן יעסקו גם בתרגולים מעשיים. בנוסף תפתח קבוצת תרגול אינטגראלי מעשי שתפגש אחת לשבועיים בהנחיית שחר ארז. הפגישה הראשונה שלנו היא ביום חמישי הקרוב 22.11 ב-19:30 בערב אצלי בבית. אנחנו נתנסה בשיטה קלילה ומקסימה שנקראת "ביג מיינד" מבית היוצר של זן מאסטר גנפו רושי, שנותנת לנו הזדמנות לגשת בקלות לחלקים שונים בתוכינו ולשמוע כמה התגובות שלהם למציאות שונות. מי שמעוניין להגיע למפגש, לקבל עדכונים על המפגשים הבאים (חלקם יהיו גם תיאורטיים או ינתחו תחום מסויים) או להצטרף לקבוצת התרגול המעשי,  מוזמן לכתוב לי ולקבל את הפרטים המלאים.

מודעות פרסומת
Both comments and trackbacks are currently closed.

תגובות

  • שירה חורש  On 20 בנובמבר 2007 at 14:15

    לימין 🙂

  • ח ל י  On 20 בנובמבר 2007 at 14:17

    דומיננטיות מוצלבת קוראים לזה יקירתי –
    אחוז גבוה מ א ד מאנשי הפרעות הקשב למיניהם מחזיקים בדומיננטיות מוצלבת.מה שאומר שאין להם הגדרה חד משמעית וברורה לגמרי של ימין או שמאל, יש חלוקות מוזרות של הצדדים.
    אני כותבת בימין אבל בועטת בשמאל, מרימה משקולת כבדה בשמאל, עושה 'הורדות ידיים' בשמאל.

    בקשר לרקדנית, תנסי להתרכז ברגל המונפת שלה ולסובב את המבט לכיוון ההפוך, היא 'תבוא' איתך..אני מצליחה לסובב אותה כרצוני עם המבט, למרות שהסיבוב ה'טבעי' לימין…:)

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 14:20

    זה מדהים! אם לא תצליחי תנסי אולי שוב לקרוא את מה שכתוב מתחתיה ולראות רק אם הרגליים שלה מתהפכות פתאום כשאת עוברת לקריאה.

    חלי, מגניב, הצלחתי!!! אבל זה מוזר, אין לי הפרעת קשב, להפך, יש לי ריכוז אוטויסטי שמסוגל להעלים את כל שאר העולם ברקע עד לאי שמיעה של מסוק לידי. (כישור נפלא לדיירי תל אביב וערים גדולות בכלל) אולי זה עובד גם על הניגוד להפרעת הקשב והריכוז 🙂

  • רוני  On 20 בנובמבר 2007 at 14:26

    מתרכז עד שעולות לי דמעות…. לא מסתובבת לצד שמאל.

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 14:27

    ותאמין. בחיי. לא צריך יותר מזה.

  • בעז קפסוטו  On 20 בנובמבר 2007 at 14:38

    ההמלצה של חלי להסתכל על הרגל ולסובב את הראש תשעים מעלות ממש עובדת. איך שעושים את זה היא מחליפה כיוון.

    אבל לא הבנתי – אני רואה אותה בהתחלה רק מסתובבת עם כיוון השעון – זה אומר ימין?

  • רוני  On 20 בנובמבר 2007 at 14:42

    הצלחתי להפוך אותה כשהעברתי פוקוס לקטסט. זה משחק נפלא 🙂

    לעניין פוסט האונס – בואי נסכם שאת ואני עוד נדבר על זה.

  • עיצה  On 20 בנובמבר 2007 at 14:54

    מבחינת הסיבוב היא מסתובבת ככיוון השעון והשעון מסתובב לימין ועובר לשמאל, לא נוצר שום שינוי בסיבוב שלה, אין שינוי.
    כל העניין הוא בהחלטה על מה להסתכל
    אם תחליטו להסתכל לכיוון ימין תראו את הרגל מונפת לימין ותתמקדו בזה, אם תחליטו להסתכל לכיוון השמאלי תראו איך הרגל זזה לכיוון שמאל.

  • חנן כהן  On 20 בנובמבר 2007 at 14:55

    אני לא אוהב שיש משהו *אחד* שהוא מטפורה למשהו ואם אני לא מצליח לעשות אותו זה משליך על היכולת שלי להבין את המטפורה ומדגים לי בפירוש איך לא אגיע למקום שאותו דבר מדגים.

    הרי המוח הוא דבר כל כך מורכב שבכלל לא ברור עד הסוף מה במוח *שלי* משפיע על היכולת *שלי* לראות את הבחורה מסתובב לכאן או לשם.

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 14:59

    והיא מאד ישירה. חוץ מזה זה לא אומר שזה לא מתפתח. הכל תמיד באבולוציה, אני מאמינה. אני חשובת שלפני כמה שנים הייתי בכלל רואה עם שמאל, הייתי טיפוס מאד אנאליטי. זה שאני רואה עם ימים כרגע זו התפתחות מבחינתי ובעיני אחרים רגרסיה. זו בדיוק החלפת הפרספקטיבה.

  • ערן  On 20 בנובמבר 2007 at 15:08

    ההסבר כאן:
    http://brain.mada.org.il/Shape/shape.html

    אגב, הצגתי את האשליה הזו לפני כמה חודשים, אבל לא נורא
    (-:
    http://www.notes.co.il/dayan/34578.asp

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 15:17

    גם הכדור מגניב ואפילו מסתובב יותר בקלות מהרקדנית. תודה.
    אני גיליתי אותה רק עכשיו אבל נו, קוראים אחרים. ואצלי היא היתה תירוץ לקדם משהו אחר. 🙂

  • עיצה  On 20 בנובמבר 2007 at 15:41

    הכדור הרבה יותר מעניין מהרקדנית, ומומלץ להסתכל עליו ולא על הרקדנית, משום שדרך הכדור באמת רואים את ההבדל בין הסיבוב לימין והסיבוב לשמאל, נסו להקטין את המהירות ולהגביר זה גם ישנה את הסיבובים לימין ולשמאל.

    ולגבי כרמל, הפעלולים המוחיים הללו, אינם שייכים לתחום שבו את מנסה להתעסק, הפעלולים האלה שייכים למדע ואת עוסקת בדילמות שמזכירות רוחות רפאים. אין קשר בין הדברים.

  • אני  On 20 בנובמבר 2007 at 15:45

    ורק שאלה אחת – למה צריך שזו תהיה בחורה עירומה בשביל להדגים עקרונות מוחיים או רוחניים??

  • מודאג  On 20 בנובמבר 2007 at 16:01

    לשום צד. מה זה אומר עלי?

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 16:21

    זה מראה שגבר יצר את זה. דווקא הלינק שערן נתן לכדור מנקודות יותר ניטראלי.

    מודאג – שדרג את מהירות האינטרנט שלך, האנימציה תקועה. 🙂

  • efyska  On 20 בנובמבר 2007 at 17:01

    הרקדנית מסתובבת לצד ימין שלה ולשמאל שלי. אני לא הצלחתי לשנות כלום.
    אז מה זה אומר?
    יש קשר בין היותנו שמאליים או ימניים לתרגיל הזה? (מאוד מעניין דרך אגב) אז מה את אומרת?

  • יעל גגלר  On 20 בנובמבר 2007 at 17:51

    הרגת אותי עם זה. זה התחיל מתסכול (הזונה הסתובבה רק לימין), ואז, אחרי מאבק מיגרנותי ושלב די ארוך שבו חשבתי שזו מתיחת אנטרנט שנועדה לבדוק כמה אנשים יודו שהם רואים משהו שהם אינם רואים, בסוף, (ופתאום,) השתכנעתי שהמלך לא ערום, כי היא ממש שנתה כיוון לנגד עיניי.

    זהו. מאז אני מתרגלת את כוחות-העל החדשים שלי ומטרטרת אותה מימין לשמאל ומשמאל לימין, לפעמים אפילו לא נותנת לה להשלים סיבוב! תארי לך… (עכשיו יש בי שביעות רצון אינפנטילית אבל עוד כמה דקות היא תתחלף בשנאה עצמית על כל הזמן שבזבזתי על זה… :))
    מגניב.

  • efyska  On 20 בנובמבר 2007 at 18:27

    הצלחתי הצלחתי הצלחתי
    אנחת רווחה.
    היא מסתובבת ימינה ושמאלה.
    ימינה – כשאני מתמקדת בה, שמאלה, כשאני קוראת.
    נפלא.

  • גיל  On 20 בנובמבר 2007 at 20:24

    אין משמעות לאמירה שיש מוח ימני ושמאלי וכל ההסברים על כל שאם רואים את זה בצורה אחת ולא אחרת זה מעיד עלייך הם די בולשיט. המוח הוא איבר סופר מורכב ששני החלקים שבו מעורבים בכל פעולה או מחשבה. אגב, דרך יעילה לחוות את ההיפוך היא להתרכז בצל.

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 22:56

    זה לא הסבר, זו מטאפורה לחילופי פרספקטיבה.
    אגב, אני חושבת שתמצא ענין רב במפגשי וילבר שלנו בגלל הענין האבולוציוני שלך. אולי נרצה בכלל שתהיה מרצה אורח באיזה מפגש, יש מצב?

  • Rogatka  On 20 בנובמבר 2007 at 23:20

    האם זה רק נדמה לי, או שאנשים כאן מאוד רגישים לניסויים במוחות של בני אדם?
    מעניין לראות כמה רגשות מחולל ניסיון שלא אמור להיות קשור לרגשות..
    (עכשיו אני אגיב לעצמי: "הרגשות הם תופעה סופר-מורכבת שאי אפשר לעמוד על טיבה בכמה מילים, אז אל תתחיל להתאמץ אפילו").
    השיטה שלי היא להסתכל על החלק שאני הכי אוהב, הקימורים.. ועכשיו אני יכול לבחור לא לראות אותה משלימה סיבוב, אלא רק 180 מעלות מפה לשם ובחזרה…

  • גיל  On 20 בנובמבר 2007 at 23:30

    אבל לצערי יש הרבה אנשים שחושבים שמשהו פשוט כזה או איזה מבחן פסיכולוגי בודד יכול לגלות גדולות ונצורות על נפש האדם.

    המפגשים שלך נשמעים מרתקים אבל לצערי אני רחוק רחוק ממך ולא אוכל להגיע. כשאבוא לביקור אני מבטיח לבקר אם זה יהיה עדיין אקטואלי.

  • כרמל  On 20 בנובמבר 2007 at 23:47

    כבר אבא?

    גיל – תעדכן אותי כשאתה צפוי להיות בסביבה, אני רצינית לגבי הרצאת אורח.

  • גיל  On 21 בנובמבר 2007 at 0:48

    אני מכיר את הרעיונות של וויבר בצורה שטחית וחלקם מעניינים וחלקם קצת בעייתיים בעיניי אבל בכל מקרה זה נושא מעניין לשיחה.

  • כרמל  On 21 בנובמבר 2007 at 1:53

    לפעמים בעיות בפרטים הקטנים, הוא תיקן הרבה מהם בספרי ההמשך אבל העקרון עצמו לא תלוי בפרטים קטנים, הוא עזור לפשר בין דבירם שונים דווקא בעזרת ראיית תמונה גדולה, שמטבעה יש לה קצת פספוס פרטים על החשבון.

    זוכר (איך אפשר לשכוח?) את הפוסט הסנסציוני שלך על הסבר אבולוציוני לאונס ואת תשובתו של יהודה בלו? קן וילבר היה כותב לשניכם מאמר יפייפה שבו הוא מסביר לכם איך ואיפה שניכם צודקים וטועים ומסדר אתכם יפה יפה על רצף מסדר גבוה יותר או על פנים שונות של אותו עניין. אלו הכלים שהעקרון האינטגראלי נותן.

    על רגל אחת ובלי להקדיש לכך מחשבה אני מנחשת שהוא היה משתמש במודל ארבעת הרבעים כדי להראות לך שאתה מדבר על רבע ימני עליון וקורא "אונס" למאפיינים התנהגותיים נצפים בעוד שבלו מתייחס לרבעים השמאליים, העליון והתחתון, כדי להגדיר אונס במונחים פסיכולוגיים ותרבותיים.

    אין ולא יכול להיות ביניכם ויכוח כי אתם מראש לא על אותו מישור ושניכם צודקים. צריך ללכת יותר עמוק להגדרה של מה אנו קוראים לו אונס בדיוק כי זו מילה שהתרבות יצרה כדי לתאר מצבים מסויימים שאולי בכלל לא רלוונטיים לבע"ח נעדרי רפקלציה ומודעות תרבותית. נכון שאנו עדיין כוללים יסודות מן החי, אבל באבולוציה קיבלנו ממדים טרנסנדנטיים על מנת לייצר סובלימציה מגניבה והאינדיבידואלים שלא עשו זאת מבחינתי נכשלים בתהליך האבולוציוני. אצל וילבר גם התודעה באבולוציה וכל הממדים מצוים ביחסים מתפתחים ביניהם.

    אבל זה באמת בלי מחשבה על רגל אחת. הייתי מאד רוצה שנעשה אתך איזה סשן שיכלול גם ביקורת על הפרטים הקטנים אצל וילבר, זה חסר לנו.

  • גיל  On 21 בנובמבר 2007 at 6:35

    מאוד יתכן שאפשר למצוא הסברים שונים או משלימים לאותה תופעה, וחלק מזה בהחלט נובע מהגדרות שונות. אבל במקרים רבים אני בהחלט חושב שאפשר לקבוע במידה רבה של וודאות מי צודק ומי טועה בקשר לאונס אפשר להגיע להגדרות מוסכמות של אונס ועל הבסיס הזה לתת לו הסברים שונים(ובהקשר לפוסט של בלו הסברתי מה שגוי בהסבר ובהנחות היסוד שלו).

    איכשהו, ההסברים של וילבר נשמעים כמו הרבה מההסברים מהפוסט מודרניסטים, למרות שהוא מדבר על היררכיה מסוימת והם מדברים על נראטיבים שאי אפשר להכריע ביניהם. אני בהחלט מסכים איתו עם זאת, שבתחומים שונים אנשים נותנים הסברים שלא מתאימים לתחום הידע שלהם. אני לא מסכים עם מה שהוא אומר שיש תפיסה שהמדע יתן תשובה להכל. מדענים עוסקים במציאות אמפירית ולא בכללי מוסר. הרבה אנשים מצפים ממדענים לתת תשובות בתחומים אחרים אבל זה לא שונה מלשאול כדורגלנים מה דעתם על הסיכסוך הישראלי פלשתיני.

  • כרמל  On 21 בנובמבר 2007 at 9:49

    מורכבת מזה. והיא פוסט-פוסט מודרניסטית אז יש ממד כזה אבל עם טוויסט.
    אני חשובת שהוא פשוט משנה לגמרי את המשמעות של "צודק" ו"טועה" כי המושגים האלו מניחים אמת אחת או יכולת ודאית לידיעת אמת בקריטריון שמקובל על כולם וגם יהיה אמיתי במציאות.

  • אני  On 2 בדצמבר 2007 at 22:36

    הרקדנית מסתובבת בדיוק כמו שתיכנתו אותה להסתובב. לעיתים לימין, לעיתים לשמאל, לשבריר של רגע פתאום מחליפה כיוון ואז חוזרת על עיקבותיה. מי שיביט בסבלנות (הרבה סבלנות), בלי להתאמץ, בלי להתכוון, בלי לירצות כלום, יראה שהכל מיתרחש מאליו, אוטומטית. כל השאר זו עבודה בעניים ןפלסף אחד גדול, לפחות לגבי הרקדנית הזו! י

%d בלוגרים אהבו את זה: