מאחורי הקלעים של העימות בערוץ 2

אני מרצה לתקשורת, אני יודעת מה זו טלויזיה. כשהעלתי את השאלה המהותית שלי לתחרות הזו, מתאפקת מלעשות וידיאו יצירתי או לשים את הכלב שלי בפריים, היו לי אפס ציפיות לגביה. הופתעתי כשהשאלה נבחרה לאחת מ-45 הסופיות מתוך 258 ורק אז הודעתי לחברים ובבלוג וביקשתי להצביע בשבילי. תהליך ההצבעה היה מוזר ומטריד בהעדר השקיפות שלו. היה ברור שההפקה הולכת להתערב ולעוות את התוצאות אבל חשבתי שזה יהיה לטובה, שזה אומר ששאלות מהותיות שלא בהכרח דורגו ע"י הגולשים במקום גבוה, יגיעו בכל זאת למשדר. אולי כבר בשלב הזה שכחתי מה זו טלויזיה, ושבסוף ממילא ההפקה תעדיף שביבי יענה על שאלה כמו "מה אתה אוהב למנצ'ס". מביך. אולי הייתי צריכה לקום וללכת משם פיזית כבר בשלב הזה.

כשפורסמו שלושה זוכים במקום חמישה שהובטחו, קיבלתי אימייל מההפקה שאני מוזמנת למשדר. הסתבר שמוקם אולפן נוסף בגוגל ת"א שבו יהיו עשרים איש נוספים. אמרתי שאני לא מתכוונת לבוא בתור ניצבת אבל אמרו לי שכל מי שמגיע זה אנשים ששאלתם תוצג בעימות  ויתכן אף שיהיה לנו זמן לפידבק על התשובה. בפועל ישבו בגוגל רוב הגולשים שהיו להם שאלות מהותיות ובטלויזיה לא הראו אף אחת מהן. נדהמתי לראות בין השאלות שכן נשאלו, המון שאלות מטופשות שירדו עוד בסינון הראשוני ודנה וייס מתלהבת כמו ילדה מפגרת ומראה לכל מועמד מקבץ של שטויות כהפוגה בעימות. בנוסף הטרידה אותי בחירת השאלות. זה קצת צפוי לתת לביבי את שאלת האיום האיראני וללבני הצמחונית את שאלת זכויות בעלי החיים. היה הרבה יותר מעניין אם היו מחליפים ביניהם, אפילו פרובוקציה מהותית כבר לא יודעים לעשות בעימות טלוויזיוני.

עלק עימות, הם אפילו לא ענו על שאלות זהות. זה לקחת את כל מה שיפה באינטרנט וברעיון האמריקני של עימות ולעשות ממנו קרקס פרובינציאלי מביך. כשסיימתי לשטוף את אנשי ההפקה שאני לא ניצבת שלהם ויש להם מזל שהם לא גררו אותנו עד ירושלים בשביל כלום, התנחמתי בעובדה שזו הייתה הזדמנות לבקר במשרדי גוגל. מהחלק הזה נהננו מאד כפי שניתן לראות בוידיאו-בלוג הקצר כאן למטה. אני מקווה שאחזה בנפילת מעמדה של הטלויזיה עוד בימי חיי ושעימות הבחירות הבא ייערך בגוגל עצמה, עם כל מני סוגים של גולשים, עם שאלות מפגרות ומהותיות באותה הקלחת, בדרך האינטרנטית, לא הטלויזיונית. חוץ מזה, חשבתי שציפי לבני הייתה נהדרת. שישנו כבר את שיטת הממשל שנוכל לבחור בה ישירות.

Both comments and trackbacks are currently closed.
