צבעים אמיתיים

Read this post in English

יש לי חדשות עבור מי שמחכה למלחמת בני האור בבני החושך: המלחמה כבר מזמן מתנהלת ולא בטוח שאתם בצד האור. זו המלחמה בין מי  שמסוגל לאהוב רק את מי שכמוהו לבין מי שמסוגלים לאהוב ולחבק את השונה. המלחמה בין מי שבטוח שיש רק אמת אחת והוא מהבודדים שיודעים אותה לבין מי שחיים את המורכבות של אמיתות רבות עבור אנשים שונים בהקשרים שונים. המלחמה בין מי שממוקד בהדרה, הפרדה וגידור למי שממוקד בהיכללות, חיבור וקישוריות. אז באיזה צד אתם באמת? באיזה צד לדעתכם 46% מאזרחי ישראל שחושבים שהומוסקסואליות היא סטייה לפי סקר שהתפרסם ב"הארץ"?

האיסור המפורש והמבוהל כמעט על יחסים הומוסקסואליים קיים בכל הדתות, וזו אחת ההוכחות בעיני שהרבה ממה שכתוב בספרי הדת רחוק מאד מלהיות דברי אלוהים חיים. בעולם הרוח לא חסרים לאלוהים מתחזים שמפיצים מסרים בתיקשור לכל עבר, רק שהיום בניגוד לזמנים שלפני הספירה, לוקחים אותם קצת פחות ברצינות. הבורא האמיתי, נשמת כל חי, פשוט לא יכול להיות פונדמנטליסט, הוא לא יכול להתכחש לחלקים שנבראו בצלמו ולהעדיף אחרים על פניהם, זה כל כך לא אלוהי ואפילו לא הגיוני: אם אלוהים היה רוצה שכולם יחיו באותה צורה ולפי אותו חוק הוא לא היה עושה את כולם כל כך שונים.

הבורא לא יושב בין דפי ספר ולא מדבר רק עם מי שמגדל זקן. הבורא נמצא בפרטים, בדברים הקטנים, בכל דבר בעולם. ואני חושבת שהבורא, כמו דגל הגאווה, הוא ברייה צבעונית מאד והוא/היא/זה אוהב/ת מאד צבעוניות ואת הצבעים האמיתיים של כולנו, כי אלוהים הוא האחדות שבריבוי וצריך ריבוי ושונות כדי להרכיב את האחדות הזאת.כי קרן אור אחידה נשברת לכל צבעי הקשת. ככה זה.

אבא שלי שאל אותי אתמול אם אני לסבית, לאור ההשקעה יוצאת הדופן באירועי גאווה למיניהם לאחרונה.  אמרתי לו שאני אם גאה לכלב הומו, או לפחות ביסקסואל, אבל הבנתי משהו לאחרונה לגבי זהות להט"בית. זו אינה זהות מינית בלבד, זוהי זהות פוליטית לכל דבר, כי לא במקרה  להט"בים הם גם שמאלניים, ליברליים, פמיניסטיים/ות וסובלניים יותר. אלוהים ברא אותם קצת שונים כדי שיבינו ויקדמו את החשיבות של שונות. כדי שהזהות המינית אולי תתעלה בחשיבותה על זהות לאומית ותיצור מרחב להבנה משותפת.

אני עומדת בימים האלה עם הקהילה הגאה כי אני נרגשת מהזהות הפוליטית האיתנה שהקהילה מגבשת לאור אירועי השבוע האחרון, ואני חושבת שהם הפרטנרים הטבעיים שלי לחזון של עולם חדש. השמאל הליברלי אולי מת לנו קצת בבחירות האחרונות אבל הקהילה הגאה נופחת נשמה חדשה באפו ומראה לכל קצוות הקשת הפוליטית את צבעיה וממדיה האמיתיים. ועל כך, גם אני גאה. זהו גם המאבק שלי.

זה קליפ קצר שהכנתי מההפגנה אתמול. בזמן הדואט המרגש של עיברי וריטה התרחשה לה גם הבדלה של התנועה הרפורמית בלב הקהל ולדעתי רק אני הייתי שם עם מצלמה. יש גם כתוביות באנגלית:

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שגיא כהן  On 9 באוגוסט 2009 at 12:30

    מילים כדורבנות
    אהבתי את החיבור של האירועים לבני האור ובני החושך, למרות שלדעתי בכול אחד מאיתנו יש משהו משניהם, לא?
    תודה על הדברים הכנים והפתיחות

  • כרמל  On 9 באוגוסט 2009 at 12:32

    אני חושבת שהסמל של היין והיאנג מסמל את זה שבכולנו יש אור וחושך אבל אנחנו מחליטים להתיישר עם האור בתוכינו ומכילים את הנקודה החשוכה או מתיישרים עם החושך ובולעים את האור?

  • שרית  On 9 באוגוסט 2009 at 12:45

    את כותבת "לא במקרה להט"בים הם גם שמאלניים, ליברליים, פמיניסטיים/ות וסובלניים יותר". מנסיוני, לאחר קריאת רבבות טוקבקים מתוקף תפקידי, זה לא מדויק.

    ליברלים, פמיניסטים, אולי אפילו שמאלנים יותר – זה כנראה נכון. סובלנים יותר? זהו, שלא. אני נתקלת בתגובות איומות, אלימות וחסרות סבלנות וסובלנות, מצד הומואים ולסביות. יכול להיות שזה בגלל ההרגשה שהם מאויימים, יכול להיות שהם מרגישים צורך, בצדק, לעלות על בריקדות ולהשיב מלחמה. אבל התוצאה היא *חוסר סובלנות* משווע.

    אני מקווה שככל שההומפוביה תשכך ותישכח במהרה, הומואים ולסביות יוכלו להיות יותר סובלניים כלפי דתיים, למשל, ואפילו, רחמנא ליצלן, כלפי אותם אנשים מבוגרים או שמרנים יותר, שבשבילם זה עדיין חדש, מוזר ומאיים, ומנסים להביע זאת בצורה מנומסת.

    אני כמובן לא מציעה להיות סובלניים כלפי גילויי שינאה או אפלייה על רק הנטייה המינית.

  • רקאני  On 9 באוגוסט 2009 at 12:51

    אין לי כלום נגד מי שמגדיר את עצמו/ה כהומו או לסבית, או נגד מי שמקיים יחסים עם בני אותו מין ביחד או לחוד.
    אבל למה דחוף לומר שזו לא/כן סטיה?
    ניראה לי שזו לא השאלה הנכונה.
    הרי להרבה זוגות הטרו יש סטיה אחת או יותר שהם מתרגלים.

    אסיים בבדיחה:
    אחד לא חשוב מאיזו עדה מגיע לרופא משפחה בשאלה שקשורה לעניני אישות.
    שואל אותו הד"ר: אתה סובל מסטיות?
    למה סובל? אני נהנה מסטיות.

  • כרמל  On 9 באוגוסט 2009 at 12:51

    בקהילה ככלל (תמיד יש מקרים ספציפיים, במיוחד בקרב צעירים), זה שנמנעו מהסתה חזרה ככל האפשר והלכו על מסרים של אהבת חינם. את צודקת שהמבחן המאיתי של סולבנות זה להיות סובלניים כלפי מי שלא סובלני אליך. הוא בסך הכל פוחד, הוא לא מכיר אפשרויות אחרות.

  • שרית  On 9 באוגוסט 2009 at 13:42

    אנשים – מכל קצוות הקשת, מכל הסוגים והמינים – מרשים לעצמם להיות הרבה יותר אלימים. כאמור, יש תגובות מאוד מאוד אלימות גם מצד גייז.

    אני לא שופטת כאן אם זה לגיטימי או לא, רק הגבתי לטענתך בדבר הסובלנות. הייתי מאוד שמחה לראות יותר סובלנות מצידם, גם בטוקבקים אנונימיים.

  • שירה חורש  On 9 באוגוסט 2009 at 14:25

    תודה. גם בשם השונים האחרים – בעלי מוגבלויות.

  • חרדי גאה  On 9 באוגוסט 2009 at 14:25

    וכי גורמים רשמיים של הקהילה לא דברו בהזדמנות זו נגד החרדיים והדתיים

    לא היו כתבות בעיתונות שהצביעו חד משמעית על החרדים כאשמים ברצח

    בבקשה – לפחות למען ההגינות והאינטליגנציה תודו

    שנאה כנראה קיימת אצל כולם גם אם שמאלניים

    נכון, הם לא שונאים ערבים הם רק שונאים מתנחלים וחרדים

  • כרמל  On 9 באוגוסט 2009 at 14:43

    נגדך ולהוקיע אותו לבין להסית נגד תפיסת עולמו ולהתיר את דמו. לא מכירה אף גיי שיש לו בעיה עם קיומה של הדת, רק עם הקטע שבו לדת יש בעיה עם קיומו.

  • גולדבלט משה  On 9 באוגוסט 2009 at 15:38

    שמי שייכים לקבוצת מיעוט אחת הם בהכרח ליברלים וסובלניים יותר. אני כופר עוד יותר בהנחה ששמאלנים הם סובלניים יותר מאחר והיה לי העונג המפוקפק לגלות שזה ממש לא כך. לא ברור לי מדוע מי שמתגאה להשתייך לקהילה ההומ לסבית צריך לתמוך בנסיגה מלאה מהשטחים ,או בכל קו פוליטי אחר. האם הקהילה ההומו לסבית לא סובלת די מדעות קדומות? האם בנוסף כל מי שיש לו נטייה מינית שונה מזו של הרוב צריך לשאת גם את הצלב של תיוג בקבוצות מיעוט נוספות-אפילו כלפי הקהילה ההומו-לסבית,אם מדובר בקהילה בכלל, זה לא הוגן.
    אני סבור שאין לזהות את הקהילה הגאה עם כלל האוכלוסייה שיש לה העדפות מיניות המו לסביות. הקבוצה ההומו לסבית באוכלוסייה רחבה בהרבה מהקהילה הגאה

  • כרמל  On 9 באוגוסט 2009 at 16:01

    וחוצה המון שסעים, אבל כזהות פוליטית, זו בהכרח זהות שמאל ליברלי. מי שמתחבר לזהות הפוליטית של להיות גיי, וזה דבר מעניין שקורה בשבוע האחרון, זו זהות מאד מוגדרת, זהות שלא בוחרת ליכוד.

  • חנה בית הלחמי  On 9 באוגוסט 2009 at 20:06

    שנכתב כאן בנושא הזה מאז מוצ"ש שעבר. תודה.

    מה זה להט"בית? (הבנתי את הכיוון, לא את ראשי התיבות…).

  • כרמל  On 9 באוגוסט 2009 at 20:44

    לה"טב-לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים

  • גולדבלט משה  On 10 באוגוסט 2009 at 7:27

    קביעתך שזהות פוליטית של פרט בקהילה הומו לסבית או של הקהילה ככלל היא בהכרח שמאל ליברלי היא היא ההוכחה הברורה לחוסר הסובלנות של השמאל הליברלי-כנראה לבסוף נחזה בקהילה גאה ופטריוטית לעילה שתעמוד בעימות מר מול השמאל הליברלי שיברקש לכלות בה את זעמו

  • מאוהב  On 16 באוגוסט 2009 at 1:26

    כולם מוזמנים לחתונה שלי ושל אמא שלי.
    אנחנו נורא מבואסים, כי אף אחד לא רוצה לחתן אותנו כולל ההיא ממשפחה חדשה. למה? במה חטאנו?אנחנו לא משפחה חדשה?
    למה כשמדובר בנו כולם נהיים פתאום עובדיה יוסף?
    חברים יקרים, מתי תבינו שקרן אור אחידה נשברת לכל צבעי הקשת. וכל זה "כל"?

  • אנונימי בשכפ"ץ  On 28 באוגוסט 2009 at 13:49

    אני גם חושב שהקישור של שמאל ופלורליזם ונאורות וסובלנות לקהילה ההומו-לסבית מצוץ מהאצבע

    אין בתקשורת אדם בכיר אחד שיכול לדבר בגנות הקהילה בלי לחשוש מלינץ' תקשורתי מקיף

    בעיני אין שום דבר ליברלי במישהו שמצהיר איך הוא אוהב את הסקס שלו ועם מי

    מה כן ליברלי ?

    להקשיב באמת ולקבל אנשים ששונים ממך, בדיעות
    בתפיסת המציאות ובעמדות הפוליטיות

    לדעתי האישית היחצנות המקיפה של תופעת ההומו לסביות לא מוסיפה סובלנות מאנשים נורמטיביים ולעניות דעתי היא הפכה מזמן לחרב פיפיות.

    לשם הבהרה: אני לא תומך בהפליה, אלימות, או הגליה של אף אחד שלא מסכים עם דיעותי.

  • טלי  On 3 בספטמבר 2009 at 22:58

    הומוסקסואליות קיימת בהרבה תרבויות כבר המון שנים, ולא תמיד היא מגונה על ידי הסביבה.

    הנה משהו שכתבתי פעם לנענע בנושא:

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=188999&TypeID=1&sid=126

    לגבי עניין הליברליות, אני מסכימה עם מה שנכתב פה לפני, שהעובדה שמישהו שייך למיעוט, אפילו מיעוט נרדף, לא הופכת אותו לטולרנטי יותר או ליברלי. לצערנו, אנשים לרוב לא לומדים מההיסטוריה ובמקרים רבים משכנעים את עצמם שהסיפור שלהם שונה.

    אני זוכרת שבתור נערה הרס אותי לשמוע שסבתו של חברי, אבר שרדה את השואה, שנאה שחורים.
    איך היא יכולה? שאלתי בצער. אבל היא יכולה.
    כי הסיפור שלה הוא אחר, והיא לא רואה בכלל את ההקבלה.

    לגבי הליברליות של השמאלה, ובכן, זה כבר דיון ארוך יותר. וגם פה אני חולקת עלייך.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 9 בספטמבר 2009 at 11:30

    שהם אף פעם, בחיים, לא מוכנים לקחת דבר אחד בחשבון. שאולי הם טועים.
    שיש סיכוי, קטנטן, קלוש, אפילו אפסי, שאלוהים לא נראה בדיוק, אבל בדיוק, כמו שהם החליטו. שאולי הוא תובעני. שאולי יש בו (בה?) משהו אחד, כולל מידת נעליים, שלא נראה בדיוק כמוהם, אחד לאחד.
    אז אחרי שהודעת את מי אלוהים אוהב, מה הוא מרשה, למי הוא מצביע וממי הוא סולד (אנשים שלא נראים כמו כרמל וייסמן), מה נותר עוד לעשות חוץ מללמוד איך להיות נאורים ומוארים כמוך?

    היית חושבת שאנשים משכילים יעלו על הסתירה הלוגית במשפט "אני לא מקבל את מי שלא מקבל את כולם". אז חשבת.

  • מהגג  On 9 בספטמבר 2009 at 20:54

    הדתות, כמו כל דבר בעל ותק של יותר מ20-25 שנה מתייחס להומוסקסואליות כאל סטיה
    כך גם הרפואה, הפסיכולוגיה, הפסיכיאטריה, החוק והנורמות הכלליות עד שנות ה70 של המאה הקודמת

    השינוי החריף (והמוצדק מאוד, לטעמי) בהלך הרוח לא יכול לצפות לחול רטרואקטיבית אלא רק מכאן ולהבא. לכן קריאה של טקסטים עתיקים או ציפיה מאנשים שנולדו לפני המהפך להביע דעות חדשות היא אנכרוניזם.

    בדיוק כמו שלא הגיוני לצפות שאריסטו יתנגד לעבדות או לתמוך בשוויון האישה, כך גם לא מתקבל על הדעת לצפות שהתורה תגלה סובלנות להומוסקסואליות

    כל אחד שייך לתקופתו. סביר שגם הדעות שלך ושל כולנו יישמעו חשוכות ופרימיטיביות מאוד לנכדים שלנו

    אני מציע גם לא לשפוט בחומרה מדי אנשים שנולדו לפני יותר מ40 שנה ועדיין מחזיקים בדעות שאז אף אחד לא ערער עליהן. שינויים מתרחשים לאט, דווקא הניסיון להאיץ אותם עלול להזיק וליצור תגובת נגד.

    כמובן שאנשים אמורים לבחון מחדש את המוסריות של עמדותיהם מפעם לפעם אבל אפשר לצפות שיהיו כאלה שלא יתעדכנו בזמן אמת אלא וישארו קצת מאחור, סבלנות, זה יעבור

  • כרמל  On 11 בספטמבר 2009 at 6:03

    אתה צודק! בסופו של דבר, כל מה שקיים יש לו כנראה אישור, בדיוק במידה שבה הוא קיים. אבל מה שהופך אותו לאפל בעיני זה נסיונותיו להתפשט מעבר למידה הזו ולהפוך את הכל לכמוהו. זו ההגדרה שלי לאופל ומכיוון שהפוסט לא עסק בזה מעבר לרטוריקת פתיחה לא נראה לי שזה הובן טוב, אני בהחלט לא במקום של אלוהים אוהב רק אנשים ש…. אבל בניגוד לאנשים שחושבים שיש רק אלוהות בעולם הזה וגם מה שנראה כרוע זה אלוהות, אני לא במקום הזה גם כן, אני חושבת שיש פה כוחות אחרים שמושכים לכיוונים אחרים רחוק מהאור ושזו העבודה שלנו בכל פעם מחדש לבדוק למה אנחנו נותנים יד ועם מה אנחנו מיישרים קו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: